Elfogadták a WTCR új szabályait, változik a TCR Europe lebonyolítása is

FIA WTCR, Yvan Muller, Michelisz Norbert, Andy Priaulx, Kevin Ceccon, Makaó
Start of Race 1; MULLER Yvan, (FRA), Cyan Racing Lynk & Co, Lynk & Co 03 TCR, portrait during the 2019 FIA WTCR World Touring Car cup of Macau, Circuito da Guia, from november 14 to 17 - Photo Florent Gooden / DPPI
Vágólapra másolva!
Az FIA Motorsport Világtanácsa elfogadta a túraautó-világkupa már korábban bejelentett szabályváltozásait. Módosul a TCR Europe lebonyolítási rendszere is.

Hivatalosan is jóváhagyták az idei túraautó-világkupa (WTCR) módosított versenynaptárát és lebonyolítási rendszerét. A menetrend a marokkói nyitóforduló törlése miatt változott, az afrikai versenyt gazdasági okokból hagyták el, miután a helyi színeket képviselő Mehdi Bennani az idén nem vesz részt a WTCR küzdelmeiben.

A változás következtében a Hungaroring vette át az idénynyitó szerepét, a jóváhagyott versenynaptárban is az eredetileg közölt 2020. április 24-26. közötti dátumok láthatók, és egyelőre nincs utalás arra, hogy a koronavírus vagy egyéb ok miatt megkérdőjeleződne a verseny megtartása, viszont az FIA és az MNASZ is figyeli a helyzetet, és szükség esetén lépéseket tesznek.

Elfogadták a WTCR szabálymódosításait Forrás: Florent Gooden / DPPI/Florent Gooden

Az idei WTCR fordulók során, a korábbiaktól eltérően csak két WTCR-futamot láthat majd a nagyérdemű, ennek oka, hogy a sorozat promóere költségcsökkentésre szánta el magát. A megszorítások listáját már korábban nyilvánosságra hozták, az FIA Motorsport Világtanácsa azonban ezt is ratifikálta.

Az évi 20 futam mellett lényeges változás, hogy a Hungaroringen 18, utána viszont hétvégente csak 12 gumiszett használható majd, mérséklődik az autókon dolgozó személyzetek létszáma, csökken a beugró pilóták nevezési díja és a kompenzációs súly is csak 10 kg lesz az eddigi 20 helyett a lényegében eurázsiai bajnoksággá váló világkupában.

Monzában 34 autó indulhat az Európa-bajnokságban Forrás: TCR Europe

A WTCR-től függetlenül a TCR Europe-ban is fontos változások történnek a sportszabályzatban: az idei szezontól a Q2 első 10 helyezettje pontokat kap 10-től 1-ig, miközben a két futamon továbbra is az első 15 helyezettet jutalmazzák, a győztesnek 40 pontot kiosztva. A módosításra az új büntetősúly-rendszer miatt van szükség, ami a leggyorsabb körök helyett az időmérős eredményeket veszi alapul.

A futamokat érintő változtatás, hogy a versenytáv minimum 55 km-re nőtt, így hosszú Safety Car-fázisok nem veszik el a küzdelem lehetőségét az eddigi időhatár fenyegetése miatt, valamint változott a benevezhető autók száma is. Maximum 30 állandó indulót regisztrálnak, összesen 32 autó lehet a rajtrácson, kivéve Spában és Monzában, ahol 34 versenyző vehet részt.