Társoldalunk:

Újabb márka erősítette meg a részvételét az idei WTCR-szezonra

2020.03.14. 23:21

Zsinórban negyedik bajnoki címére hajt a Cyan Racing, ami az idén ismét négy autót indít a WTCR mezőnyében. A tavalyi első bevetés után folytatják az együttműködést a kínai Lynk & Cóval.

Kilencre emelkedett az idei túraautó-világbajnokság (WTCR) mezőnyének létszáma, és az is biztos, hogy már legalább három gyártó autóit láthatja majd a közönség. A Münnich Motorsport és a Honda, valamint a Comtoyou Racing és az Audi után a Cyan Racing is megerősítette, hogy négy autóval folytatja a versenyzést a kínai Lynk & Co márkát képviselve.

A hondás különítményhez hasonlóan a svéd csapat is négy autót indít a mezőnyben, de a versenyzői felállást egyelőre nem jelentették be. Tavaly Yvan Muller és Thed Björk az utolsó hétvégéig küzdött a világkupa megnyeréséért, de Andy Priaulx és Yann Ehrlacher is versenyképesnek bizonyult.

Marad a Cyan Racing és a Lynk & Co is a WTCR-benForrás: Florent Gooden / DPPI/Florent Gooden

Az egyéni siker nem jött össze, a csapatversenyt viszont megnyerték az ellenfelek által sokat bírált autóval. Ez zsinórban a harmadik komolyabb győzelem volt a Cyan Racing számára, mivel 2017-ben, még a túraautó-világbajnokság (WTCC) egyéni trófeáját szerezték meg Thed Björk révén, 2018-ban pedig az Yvan Muller Racing nyert csapatversenyt a WTCR-ben a Cyan mérnökeivel és szerelőivel.

„A célunk világos, továbbra is az élen küzdenénk az idei szezon során, de arra számítunk, hogy még nehezebb dolgunk lesz, mint tavaly volt” – nyilatkozta Christian Dahl, a Cyan Racing alapító ügyvezetője.

A Lynk & Co 03 TCR tavaly összesen 8 futamgyőzelmet és 21 dobogós helyet szerzett, Björk már rögtön az első versenyhétvégén ünnepelhetett.

A versenyzők kilétét egyelőre nem fedték felForrás: Clement Marin / DPPI/Clement Marin

„A tavalyi eredmény egy vadonatúj autóval és a Lynk & Cóval közös programmal erős jelképe volt a résztvevők erőfeszítéseinek, Svédországtól egészen Kínáig – mondta Dahl. – Ezt meg kell szilárdítanunk és további előrelépést kell tennünk, mivel az ellenfeleink nem pihennek, de mi sem. A tél folyamán fejlesztettünk a szervezetünkön és a folyamatainkon, hogy szembenézhessünk a 2020-as kihívásokkal.”

Ezek között új gumiszállító, átalakított versenyhétvége-formátum, és a tervezettnél jóval később rajtoló szezon is szerepel, mivel az eredeti 30 futam helyett csak 20-at rendeznek az idén maximum kilenc hétvége folyamán, amelyek közül az első legjobb esetben is május végén, a Nordschleifén esedékes.