Vágólapra másolva!
A Hondák remekeltek a túraautó-világkupa első futamán a belgiumi Zolderben. A futamot Néstor Girolami nyerte, a 3. helyen remek rajttal Tassi Attila zárt. A címvédő Michelisz Norbertnek ezúttal csak pontszerzés jutott, a Zengő Motorsport pilótái viszont pont nélkül maradtak.

Tassi Attila megszerezte pályafutása első dobogós helyezését a túraautó-világkupában, miután remek rajttal átvette a 3. helyet, és a célig védekezett a 4. helyezett Tom Coronel ellen. A címvédő Michelisz Norbert a 11. helyet szerezte meg, ezzel 5 ponttal indította a szezonját a belgiumi nyitóversenyen.

Girolami a rajttól vezetett, Tassi őrizte a 3. helyet Forrás: Paulo Maria / DPPI/Paulo Maria / DPPI/Paulo Maria

Viszontagságos futamot ígért, hogy a magyarok autói nem remekeltek az időmérőn. Ugyan Tassi és Michelisz is a leggyorsabb volt a márkatársai körében, a hondás versenyző csak a 7. helyet tudta elérni, a címvédő pedig mindössze a 12. helyezett lett, ami azt jelentette, hogy

nem tudott élni a fordított rajtrács lehetőségével sem.

A Zengő Motorsportnak sem indult könnyen a szezon, a vadonatúj Cuprákkal kihagyták a csütörtöki tesztnapot, az időmérőn pedig élpilótájukat, Mikel Azconát sárga zászlók hátráltatták, így Boldizs Bencével és Kismarty-Lechner Gáborral együtt csak a mezőny végéről kezdhette a futamokat.

Az idei szabályok alapján az időmérő 10. helyezettje, Néstor Girolami indulhatott az élről Hondával, mellette az Alfa Romeóval versenyző Jean-Karl Vernay kezdhetett, a második sorból pedig a tavalyi bajnokesélyes és 2017-es WTCC-győztes Thed Björk, valamint Tassi indult az idénynyitó zolderi versenyen.

Michelisz csak Guerrieri kieséséből profitálhatott Forrás: Frédéric Le Floc'h / DPPI/Frédéric Le Floc'h

A rajt után Girolami megtartotta a vezetést, de Björk és Tassi szemfülesen maga mögé utasította Vernay-t, így két Honda szerepelt az első három között. Michelisz tartotta a 12. helyet, Boldizs átmenetileg megelőzte Azconát, de Kismartyval egyetemben így is csak a mezőny végén haladtak.

A várakozásoknak megfelelően a zolderi pályán rendkívül nehéz volt előzni,

a középmezőnyben próbáltak helyezkedni a pilóták, de a szűk, sikánokkal tördelt aszfaltcsíkon nem igazán találtak szabályos lehetőségeket a helycserékre.

Magyar szempontból aggasztó fejleményt hozott a 3. kör, ekkor a tavalyi bajnokesélyes Esteban Guerrieri Hondája látványosan elfüstölt, ez csütörtök óta a japán gyártó második komoly műszaki problémája volt, csütörtökön Tassi adta kölcsön az autóját a futamot vezető Girolaminak.

Azcona a pontszerzésért küzdött, de ez elsőre nem jött össze Forrás: Frédéric Le Floc'h / DPPI/Frédéric Le Floc'h

A verseny szempontjából kedvező volt, hogy Guerrieri félre tudott állni, így nem kellett megszakítani a küzdelmet.

Guerrieri kiesése révén Michelisz előrelépett a 11. helyre,

de keményen védekeznie kellett Luca Engstler támadása ellen, durva manőverrel még terelni is kezdte az ifjú német pilótát, aki végül besorolt a címvédő mögé, de ezzel alaposan lemaradtak az előttük haladó Gilles Magnushoz képest.

A 8. körben Monteiro Hondája is felmondta a szolgálatot és az élen álló Girolami is lassulni kezdett, ennek köszönhetően az élen álló négy pilóta összetorlódott: Björk felzárkózott a 2. helyen, mögötte Tassi és Tom Coronel is szorosan autózott, nagyjából mindegyik versenyzőnek ugyanakkora esélye volt előzni és visszaesni is.

A sorrend végül nem változott, Tassinak védekeznie kellett, de Coronel nem tudott komoly támadást indítani ellene,

így a fiatal tehetség a behozta a dobogóra a Hondát. Michelisznek maradt a 11. hely, Azcona pedig üldözte ugyan a 15. helyezett Gabriele Tarquinit, de megelőzni nem tudta, így a Zengő Motorsport pont nélkül maradt az idénynyitón.