Michelisz a Hyundai legjobbja, de így is csak pontokat gyűjtött

AUTO - WTCR 2020 - RACE OF BELGIUM 2020 Auto Belgique Championnat du Monde Circuit Coupe du Monde Course Cup FIA Motorsport Toursime Michelisz Norbert (hun), BRC Hyundai N LUKOIL Squadra Corse, Hyundai i30 N TCR, portrait  during the 2020 FIA WTCR Race of
Michelisz Norbert (hun), BRC Hyundai N LUKOIL Squadra Corse, Hyundai i30 N TCR, portrait during the 2020 FIA WTCR Race of Belgium, 1st round of the 2020 FIA World Touring Car Cup, on the Circuit Zolder, from September 11 to 13, 2020 in Zolder, Belgium - Photo Frédéric Le Floc’h / DPPI
Vágólapra másolva!
Nem jutottak dobogó közelébe a magyar versenyzők a WTCR zolderi második futamán, sőt, pontot is csak Michelisz Norbert tudott szerezni. Tassi két balesetbe is belekeveredett, a Zengő Motorsporttal Mikel Azcona megszerezte idei első pontjait.

A Lynk & Co triója, Yann Ehrlacher, Yvan Muller és Santiago Urrutia zárta az élen a WTCR idénynyitó hétvégéjének második futamát a belgiumi Zolderben. A versenyen büntetés és két biztonsági autós fázis is volt, mindkettőben a Hondával versenyző Tassi Attilának is szerepe volt.

Ehrlacher sikerre váltotta az esélyét, Björk kiesett Forrás: Frédéric Le Floc'h / DPPI/Frédéric Le Floc'h

A pénteki időmérő edzés alapján az első futamot a 3. helyen záró Tassi a második versenyt a 7. helyről kezdhette meg, a délelőtti megmérettetés után alulkormányzottságról számolt be, ehhez próbáltak alkalmazkodni a második alkalomra. A Hondánál akadtak nagyobb problémák is,

Esteban Guerrieri és Tiago Monteiro autójában is motort kellett cserélni, ezért a szabályok szerint a két pilóta csak a rajtrács végére állhatott fel.

Ezzel Michelisz nyert egy helyet, a 12. rajtkocka helyett a 11. pozícióból kezdhette meg az elsőnél három körrel hosszabb, 16 körös futamot. A délelőtt látottak alapján a lehetett számítani arra, hogy a rajt kulcsfontosságú lesz, de az is benne volt a pakliban, hogy a hétvége utolsó versenyén a versenyzők már bátrabban küzdenek majd egymás ellen.

Az élről meglepetésre Nathanaël Berthon indulhatott Audival, mellőle a Lynk & Co versenyzője, Yann Ehrlacher kezdhetett a szintén audis Gilles Magnus és Ehrlacher csapattársa, Santiago Urrutia előtt. A Tassi előtti sorba Yvan Muller és Tom Coronel került, vagyis a fiatal első két sor után rutinos harmadik következett, az első hat helyen tehát három Audi és három Lynk & Co várta a piros lámpák kialvását.

A rajttól Berthon jött el az élen, de láthatóan bemozdult, mögötte kavarodás alakult ki, Ehrlacher és Urrutia küzdelméből Magnus eleinte profitálni tudott, de a Lynk & Co pilótája visszaszerezte a 2. helyet. A mezőny sűrűjében közben

Tassi és Thed Björk összeakadt a sikánnál, elütötték a gumibálát is, ezért a svéd pilóta kénytelen volt feladni a versenyt, és beküldték a biztonsági autót.

Tassi visszaesett a 21. pozícióba a Zengő Motorsport két pilótája mögé, őket Guerrieri és Monteiro gyorsan megelőzte, nagyot ugrott előre Mikel Azcona is a magyar csapat autójával, a 12. pozícióban zárta az első kört. A zűrzavarból Michelisz is jól jött ki, az előle ki- és visszaeső autók révén feljött a 9. helyre a 18 körösre megnyújtott versenyen.

A küzdelem a 4. körben indult újra, Berthon vezetett, de rögtön kiosztottak neki egy áthajtásos büntetést, ezzel Ehrlacher került az élre Magnus és Muller előtt, Michelisz pedig a 8. helyre lépett. A legnagyobb csata a 13. helyezett Jack Young mögött alakult ki, az utolsó pontokért Guerrieri, Gabriele Tarquini és Monteiro küzdött. Young a 8. kör elejéig bírta, ekkor Guerrieri megelőzte.

Berthon az 5. kör végén töltötte le a büntetését, ekkor Ehrlacher növelni kezdte az előnyét, Magnus Audija mögött pedig egyre nagyobb fenyegetést jelentett a négyszeres világbajnok Yvan Muller, de ahogy délelőtt, úgy a második futamon is nehézkesnek bizonyult a támadás.

Ez jól jött Michelisznek is, aki a 8. helyen lemaradt az Alfa Romeóval versenyző Jean-Karl Vernay mögött és inkább a márkatárs Nicky Catsburg feltartásával volt elfoglalva.

Miközben az élen befagyott a sorrend, Tassi elkezdett felzárkózni a mezőny végéről, a 10. körre már megelőzte a Zengő Motorsport két autóját és Luca Filippit is, valamint tartotta maga mögött Berthont, és közelített a 14. helyezett Younghoz, aki hősiesen akadályozta Tarquinit és Monteirót. A Renault-val versenyző brit nagy szolgálatot tett Tassinak, mert a magyar fiatal így utolérhette őket.

A 12. körre Young mögött már ötfős vonat alakult ki, Tassi szempontjából kedvezőtlen volt, hogy csapattársa, Monteiro haladt előtte, de szerencsére a portugál lépett, megelőzte Tarquinit és Tassi is ment utána, ezzel átvette a 16. helyet. Az olasz veterán autója megsérülhetett, mert nem sokkal később Berthon is maga mögé utasította a Hyundait.

Monteiro támadni kezdte Youngot, ezzel Tassi lendületet vesztett, és így Berthon elé tudott kerülni, majd a pole pozícióból kezdő pilóta megelőzte Monteirót is, és átvette az utolsó pontszerző helyet. Berthon megelőzte Youngot is, aki a 16. körben Monteiróval küzdött, majd, amikor a portugál pilóta is elment, Tassi kilökte a Renault-t a pályáról, de így is csak a 16. helyre jött fel.

Az utolsó két körre beküldték a biztonsági autót, ez konzerválta a sorrendet, így hiába fogyott el Ehrlacher előnye, megnyerte a versenyt nagybátyja, Muller előtt, aki Magnus elfékezését kihasználva még a biztonsági autó beküldése előtt feljött a 2. helyre. A Lynk & Co jobban bánt a gumikkal, ennek köszönhetően Urrutia is megelőzte Magnust, így a kínai gyártó autói kibérelték a dobogó három fokát.

A 2. futam eredménye

A versenyzők pontversenyének állása

Helyezés Versenyző Csapat Pont
1. Max Verstappen Oracle Red Bull Racing 26
2. Sergio Pérez Oracle Red Bull Racing 18
3. Carlos Sainz Jr. Scuderia Ferrari 15
4. Charles Leclerc Scuderia Ferrari 12
5. George Russell Mercedes-AMG 10
6. Lando Norris McLaren F1 Team 8
7. Lewis Hamilton Mercedes-AMG 6
8. Oscar Piastri McLaren F1 Team 4
9. Fernando Alonso Aston Martin Aramco F1 Team 2
10. Lance Stroll Aston Martin Aramco F1 Team 1
Teljes lista