A Hyundai visszalépése miatt Michelisz sem indul a WTCR második fordulóján

AUTO - WTCR 2020 - RACE OF BELGIUM Auto Championnat du Monde Circuit Course Cup Coupe du Monde FIA Belgique Motorsport Toursime 2020
01 Michelisz Norbert (hun), BRC Hyundai N LUKOIL Squadra Corse, Hyundai i30 N TCR, action during the 2020 FIA WTCR Race of Belgium, 1st round of the 2020 FIA World Touring Car Cup, on the Circuit Zolder, from September 11 to 13, 2020 in Zolder, Belgium - Photo Paulo Maria / DPPI
Vágólapra másolva!
Nem indulnak a WTCR hétvégi második fordulóján a Hyundai ügyfélcsapatának pilótái, miután a koreai gyártó úgy véli, nem biztosítottak számukra egyenlő feltételeket a versenyzéshez. A döntés miatt elúszni látszik Michelisz Norbert esélye a címvédésre.

Kihagyják a WTCR hétvégén zajló fordulóját a Hyundai ügyfélcsapatának versenyzői, köztük a világkupa címvédője, Michelisz Norbert is. Ezt a koreai gyártó jelentette be, miután az idénynyitó belgiumi hétvégén az autói nem voltak versenyképesek és a második forduló előtt is 2,5 százalékos teljesítménynövelést kaptak 95-ről 97,5%-ra.

Michelisz Norbert az idénynyitón Forrás: Paulo Maria / DPPI/Paulo Maria / DPPI/Paulo Maria

A túraautó-versenyzésben visszatérő probléma, hogy bár az autókat egyforma szabályrendszer szerint kell építeni, azok teljesítménye és versenyképessége eltérő, ezért különböző műszaki megoldásokkal folyamatosan megpróbálják kiegyenlíteni az esélyeket. Ez és a korrekciós beavatkozások állandó konfliktusforrást jelentenek.

„Németországban a BRC Hyundai N LUKOIL Squadra Corse (Michelisz Norbert és Gabriele Tarquini), valamint az Engstler Hyundai N Liqui Moly Racing Team (Luca Engstler és Nicky Catsburg) képviselt volna minket” – áll a gyártó közleményében.

„Továbbra is elkötelezettek vagyunk amellett, hogy versenyautóinkkal nemzetközi szinten bizonyítsuk azok nagy teljesítményét egy olyan sorozatban, ami illeszkedik a Hyundai N márkájához.”

Amennyiben a Hyundai tényleg távol marad a hétvégétől, azzal minimálisra csökken az esély, hogy Michelisz Norbert megvédhesse a tavalyi világkupa-győzelmét, mivel a Hyundai eddigi legjobbjaként is csak a 11. helyen áll az első forduló után, két további futam kihagyása pedig reálisan behozhatatlan hátrányt okoz.

Michelisz a tavalyi bajnok Forrás: Paulo Maria / DPPI/Paulo Maria / DPPI/Paulo Maria

A döntést Andrea Adamo, a Hyundai Motorsport igazgatója már korábban is belengette, a Touringcartimes.com-nak adott exkluzív interjúban azt mondta: „Ha az emberek nem akarják, hogy a Hyundai itt legyen, mert az előző két év során nyertünk és jó munkát végeztünk, semmi baj, nem zavarunk tovább.”

A TCR szabályok kidolgozásáért felelős WSC igazgatója, Marcello Lotti viszont kijelentette, már 2017 óta együttműködnek Adamóval és „szerintem nagyon jól tudja, hogy üdvözöljük a Hyundait, valamint szívesen látjuk a Hyundait most és a jövőben is.”

Az FIA tudomásul vette a döntést

A Hyundai döntése nyomán az FIA közleményben tudatta, hogy a Eurosport Events (EEL), az FIA és a WSC is „egységes a téren, hogy küldetésnek tekintik egy sportszerű versengés megteremtését minden résztvevőnek sportszakmai, technikai és promóciós szemszögből is, és olyan platformot nyújtsanak, ami egyenlő alapokat biztosít.”

A testületek bíznak abban, hogy a Hyundai Motorsport ügyfélcsapataival „konstruktív egyeztetést” folytathatnak, közben viszont arra összpontosítanak, hogy a németországi versenyhétvégét sikeresen megrendezhessék.