Michelisz és Tassi ütközött a második szlovákiai WTCR-futamon

AUTO - WTCR 2020 - RACE OF SLOVAKIA 2020 AUTO CHAMPIONNAT DU MONDE CIRCUIT COURSE CUP Coupe du Monde FIA Motorsport Slovaquie Toursime Tassi Attila (hun), ALL-INKL.DE Munnich Motorsport, Honda Civic TCR, Michelisz Norbert (hun), BRC Hyundai N LUKOIL Squad
Tassi Attila (hun), ALL-INKL.DE Munnich Motorsport, Honda Civic TCR, Michelisz Norbert (hun), BRC Hyundai N LUKOIL Squadra Corse, Hyundai i30 N TCR, portrait during the 2020 FIA WTCR Race of Slovakia, 3rd round of the 2020 FIA World Touring Car Cup, on the Automotodrom Slovakia Ring, from October 9 to 11, 2020 in Orechova Poton, Slovakia - Photo Florent Gooden / DPPI
Vágólapra másolva!
Koccantak a magyar éllovasok a WTCR második szlovákiai futamán és a verseny végén az egyik bajnokesélyes is nagy balesetet szenvedett. Újabb fordulatos futam zajlott. 

A nedves pályán rendezett első futam után teljesen száraz aszfalton tartották meg a WTCR idei hatodik futamát, a szlovákiai forduló második felvonását. Az első futamot az 5. helyen záró bajnoki második helyezett, Néstor Girolami kezdhette az élen a 9 körös távot, mellette Alfa Romeóval Luca Filippi, a 3. kockából pedig a versenyképes, de büntetősúlyokkal alaposan megrakott Lynk & Cót vezető Santiago Urrutia rajtolt.

Michelisz javított a rajtpozícióján, de a dobogóért nem volt versenyben Forrás: David Noels / DPPI

Michelisz Norbert a 9. kockát érte el a szombati időmérőn, Tassi Attila a 12. helyről várta a piros lámpák kialvását, a Zengő Motorsport versenyzői pedig az alsóházban, a 16-tól hátrafelé sorakozhattak fel. Az első futammal ellentétben a versenyzők már mind a négy kerékre slick gumit kaptak, ami ígéretes volt a Hyundai számára, kevésbé kellett tartaniuk az abroncsok kezelésétől.

Óvatosságra azonban szükség volt, mert ez az idei első hétvége, amikor a második után még egy harmadik futamot is rendeznek, így továbbra sem lehetett mindent egy lapra feltéve küzdeni, hiszen nincs sok idő a harmadik rajt előtt az esetleges javítások elvégzéséhez.

Ennek ellenére eseménydús volt az első kör, de magyar szempontból sajnos nem alakult jól: Tassi Attila összeakadt Gabriele Tarquinivel, és a kavicságyban kötött ki, ezért a kör végén a pályára küldték a biztonsági autót. A baleset előzménye, hogy a külső íven haladó Michelisz Norbert és Tassi koccant, ezért ütközött az irányíthatatlan Honda az olasz versenyző Hyundai autójával.

Ez volt a verseny elején a legnagyobb ütközet, de többen is lökdösődtek a mezőnyben. Már az 1-es kanyarban is nehezen fordultak el a pilóták, ennek következtében a pole-ból kezdő Girolami visszaesett a 4. helyre, a vezetést pedig az 5. helyről kezdő csapattársa, Esteban Guerrieri szerezte meg.

Urrutiát is meglökték, ezért a mezőny végére került, remekül reagált azonban Tom Coronel és a 7. helyről a 2-ra ugrott az Audival, megelőzve márkatársát, a 6. helyről kezdő Gilles Magnust. A hosszadalmas mentés miatt a 9 körös távot 11-re növelték, az 5. kör elején a repülőrajttal lényegében új verseny kezdődött a Slovakiaringen.

Óriási baleset befolyásolja a bajnokságot

A bajnoki címvédő Michelisz a 9. helyről rögtön előrelépett a 7. pozícióba az újraindítás után, és a Zengő Motorsport színeiben versenyző Mikel Azcona igyekezett utána a leggyorsabb körrel a 8. helyen. Ennek meg is lett az eredménye, a spanyol pilóta nemsokára meg is előzte ellenfelét. Azcona csapattársa, Kismarty-Lechner Gábor a bokszba hajtott, és feladta a versenyt, Boldizs Bence a 15. helyen hajtott.

Boldizs a 14. helyezett lett Forrás: Florent Gooden / DPPI/Florent Gooden

Az élen Guerrieri tartotta magát, de nem tudta leszakítani Coronelt és Magnust, Girolami a 4. helyen szintén az élmezőny tagja maradt, nem sokkal Nicky Catsburg és a 6. helyezett Jean-Karl Vernay előtt. A helyzet a 8. kör végéig maradt változatlan, először Coronel majd Magnus is megelőzte Guerrierit, akit csapattársa, Girolami is támadni kezdett.

Közben Azcona sem hagyta magát, keményen beszúrt Vernay mellé, Coronel és Guerrieri esetéhez hasonlóan a Cupra és az Alfa Romeo is koccant, és feljött Catsburg mögé. Vernay nem hagyta magát, visszaelőzte Azconát és Catsburgöt is, aki nem sokkal később ismét a spanyol pilóta mögé szorult a 7. helyre. Michelisz is felzárkózott mögéjük, de ő kimaradt a csetepatéból.

Az utolsó kör elején a bajnoki cím szempontjából is lényeges baleset történt, Vernay megforgatta Girolami autóját, a Honda nagy sebességgel a védősávnak csapódott és csúnyán összetört, annyira, hogy meglepő lenne, ha a harmadik futamon el tudna indulni. Ez azt jelenti, hogy a 8. helyen célba érő Yann Ehrlacher tovább tudta növelni az előnyét az argentin hondással szemben, és még nagyobbra nyílhat az olló, ha Girolami nem tud indulni a harmadik futamon.

A futamot Coronel megnyerte Magnus és Guerrieri előtt, a 4. helyen Vernay-t rangosolták, de nem lenne meglepő, ha büntetést kapna az utolsó körben okozott baleset miatt. Azcona végül maga mögött tartotta az 5. helyen Catsburgöt és a 7. helyezett Micheliszt, akit Ehrlacher, Yvan Muller és Tiago Monteiro követett a legjobb 10 helyezett között.

A 6. futam eredménye