Társoldalunk:

A bojkott ellenére Michelisz optimista a Hyundai jövőjével kapcsolatban

2020.10.16. 15:59

Michelisz Norbert a gumikat tartja a legfontosabbnak a WTCR idei szabályváltozásai közül. A Hyundai pilótája a gyártó körüli események ellenére pozitívan látja saját maga és a márka közös jövőjét. A Kamion Európa-Bajnokság mezőnyében szereplő Kiss Norbert hatalmas esélyt kap, hogy átvegye a vezetést az összetettben, ugyanakkor még az sem biztos, hogy év végén bajnokot hirdetnek.

Ezen a hétvégén rendezik a túraautó-világkupa negyedik fordulóját, csapatok pedig ezúttal a Hungaroringre látogatnak. A mezőny négy magyar pilótája közül a legnagyobb figyelem várhatóan a címvédő Michelisz Norbertre fog összpontosulni, aki hazai pályán igyekszik megkezdeni a felzárkózást a táblázaton. 

Michelisz a Hungaroringen kezdené meg a felzárkózástForrás: Paulo Maria / DPPI/Paulo Maria / DPPI/Paulo Maria

A 36 esztendős versenyző idén még nem állhatott dobogóra, sőt, eddigi legjobb helyezése a szlovákiai második futamon szerzett 6. pozíció, aminek következtében három hétvége után, féltávnál 74 pont a hátránya a listavezető Yann Ehrlacher-val szemben. Igaz, a Slovakiaringen rendezett záróversenyen akár nyerhetett is volna, de Jean-Karl Vernay kilökte. Többek között emiatt sincs már tér további hibákra.  

Lehetőleg olyan hétvégék, mint a szlovákiai, ahol tempóból ott vagyunk a mezőny elején – válaszolta Michelisz a hétvégét megelőző sajtótájékoztatón az Origo azon kérdésére, hogy mi kell ahhoz, hogy a továbbiakban tartósan harcolhasson a győzelemért. – Erre azért van szükség, mert a hátrány miatt mostantól egyszer sem engedhetjük meg magunknak, hogy ne végezzünk az első tízben. Nincs már elég futam ahhoz, hogy ezt a lemaradást magunk előtt görgessük, el kell kezdenünk hétvégéről hétvégére ledolgozni.”

A mezőnynek, így a magyar pilótának is több új szabályhoz is hozzá kellett szoknia. Ilyen volt például a teljesítménykiegyenlítő rendszerre (BoP) vonatkozó módosítások, emellett változott a vezérlőelektronika, valamint a Yokohama helyett a Goodyear lett a sorozat gumiszállítója. A magyar pilóta ez utóbbit tartja a legjelentősebbnek.

A gumi volt a legnagyobb horderejű változás a tavalyi évhez képest – jelentette ki. – Egy másmilyen keverékű abroncsot úgy kell elképzelni, hogy nemcsak az autó beállítástartományát tolja el, hanem a vezetésben is számít, hiszen a féktáv más fázisai kerülnek előtérbe. Versenyzőként nem mindig egyszerű gyorsan felismerni, hogy mi a gumi erőssége és gyengesége, és ha ez megtörtént, el kell kezdeni tesztelni, az autót pedig ezekre a fontosabb fázisokra kell beállítani. Nekem személy szerint ez a legnagyobb változás.”

A bojkott ellenére Michelisz bízik a HyundaibanForrás: Paulo Maria / DPPI/Paulo Maria / DPPI/Paulo Maria

Michelisznek nem csupán a pályán akadtak kisebb-nagyobb nehézségei, hiszen a Nürburgringen a sportpolitika áldozata lett. A Hyundai versenyzője elárulta, nem tud pontos részleteket a bojkott okairól, mert a vezetőség még a pilótáknak sem mond el mindent. Ráadásul a hungaroringi futamról a gyártó elengedte az eddig legtöbb pontot gyűjtő pilótáját, Nicky Catsburgöt, a holland versenyző ugyanis a Petit Le Mans atlantai fordulóján vesz részt. Ezzel együtt Michelisz úgy véli, a márka rövidtávú jövője nincs veszélyben.

Nem látom végesnek, legalábbis szerintem nem a következő évben fog véget érni [a szereplés]. Sokszor elmondtam, hogy ilyen szempontból nagyon jó helyen érzem magam, tudom, hogy ebben a közegben középtávon bajnoki címekért tudok küzdeni. Azt pedig már a szezon első versenye óta tudtuk, hogy Nicky nem lesz itt ezen a hétvégén, mert más kötelezettségek miatt neki most az

Egyesült Államokban kell versenyeznie. Persze a Hyundai szempontjából nem előnyös, hogy egy ilyen pilóta kiesik egy hétvégére, ugyanakkor azt gondolom, hogy a személyes eredményességem szempontjából nincs túl nagy jelentősége."

A koronavírus-járvány miatt az elmúlt évekkel ellentétben a Hungaroring ezúttal nem fogad nézőket. A magyar versenyző nem biztos benne, hogy ez könnyebbé vagy nehezebbé teszi számára a hétvégét. Elmondta, hogy amikor a pályán ráfordul a célegyenesre, látja, de nem hallja a közönséget, így a változás talán azokat az időszakokat érinti jobban, amikor nem az autóban ülnek, mert most nem fogják hallani a kintről beszűrődő zajt, például a versenyzői eligazítás alatt.

A WTCR hétvégi menetrendje

Időpont Esemény
Szombat, 9:30 Első szabadedzés
Szombat, 13:30 Második szabadedzés
Szombat, 15:30 Időmérő
Vasárnap, 9:15 Első futam
Vasárnap, 12:15 Második futam
Vasárnap, 16:15 Harmadik futam

Nem biztos, hogy Kisséknél lesz bajnokavatás

A WTCR mellett a Kamion-Eb mezőnye is most látogat el a Hungaroringre. Kiss Norbert és csapata, a Révész Truck Racing Team rendkívül nehéz időszakon van túl, hiszen a koronavírus-járvány nem csupán közvetlenül a versenyzésbe szólt bele, hanem a szállítmányozást is erősen befolyásolta.

Kiss megnyerte a csehországi nyióversenytForrás: Kiss Norbert Facebook

„Úgy hallottam, hogy a révészes srácok eleinte sok problémával küzdöttek, főleg azért, mert a külföldről hazatérő sofőröknek karanténba kellett vonulniuk – válaszolta kérdésünkre a kétszeres Európa-bajnok. – Aztán ezeket megoldották, és úgy tudom, az illetékesek rengeteget dolgoznak azon, hogy a szállítmányozás gördülékenyen menjen, az elmúlt hónapokban pedig elég sokat tudtak javítani ezen a területen az év első feléhez képest.”

Az Eb mezőnye eddig egy fordulón van túl, a csehországi viadalon Kiss egy győzelmet, valamint egy 6. és egy 3. helyet szerzett. Az év első felében viszont az sem volt biztos, hogy megrendezik a szezont, aminek következtében rengeteg volt a kérdőjel az újonnan indult csapat körül.

„Remélem, idővel majd az egész vírushelyzet javul, mert a versenyzést is megnehezíti. Ilyen szinten az sem könnyű, mert az év első fele gyakorlatilag úgy telt el, hogy azt sem tudtuk, mikor fogjuk kezdeni a szezont. Ilyen körülmények között pedig az ember nehezen invesztál egy újonnan felállt csapatba, az eszközökbe, illetve az autó fejlesztésébe, hiszen az sem volt világos, hogy egyáltalán fogunk-e versenyezni. Ez nehézzé tette az év első felét, hiszen nem tudtuk, hogy csináljunk valamit, vagy ráérünk, és várjuk meg a jövő évet, mert lehet, hogy a mostani idény egy az egyben elmarad.”

A szezon most már zajlik, igaz, összesen csupán három forduló lesz. A csehországi negyedik futamot ráadásul eső miatt törölték, így az sem biztos, hogy meglesz a kellő versenyszám. A helyzet olyannyira kaotikus, hogy Kiss sem tudja, avatnak-e bajnokot a szezon végén.

Mindenesetre a táblázaton jelenleg a 2. helyen áll, ráadásul a listavezető Sascha Lenz nem lesz ott a Hungaroringen, így a magyar versenyző előtt még nagyobb az esély, hogy átvegye a vezetést. Kiss azonban a tőle 2, illetve 4 ponttal lemaradó Adam Lackót és Jochen Hahnt sem írta le. A kétszeres Eb-győztes számára jelenleg a bajnokság a legfontosabb, de más célok is lebegnek a szeme előtt.

Kiss a 2. helyen végzett az első hungaroringi szabadedzésenForrás: Kiss Norbert Facebook

„A magunk részéről pozitívak vagyunk, előretekintünk és a csapattal közösen nagy terveink vannak. Mindenekelőtt szeretnénk bajnokságot nyerni, illetve arról is esett már szó, hogy kétautósra bővítjük az istállót. Bízom benne, hogy a jövőben ezek megvalósulnak.”

A Kamion-Eb hétvégi menetrendje

Időpont Esemény
Szombat, 10:30 Első időmérő
Szombat, 12:45 Első futam
Szombat, 14:50 Második futam
Vasárnap, 10:00 Második időmérő
Vasárnap, 13:05 Harmadik futam
Vasárnap, 15:05 Negyedik futam