Társoldalunk:

Michelisz rajtelsőséget szerzett a spanyol WTCR-fordulón

2020.10.31. 14:54

Tavalyi formáját idézte Michelisz Norbert és a Hyundai a WTCR spanyolországi időmérő edzésén, és a magyar pilóta idei első pole pozícióját szerezte meg. Az éllovasok csak a mezőny végén szerepeltek.

Felborultak az idei erőviszonyok a WTCR spanyolországi időmérőjén, mivel a pontverseny éllovasa, Yann Ehrlacher csak a 13. helyezett lett, a 2. helyezett Esteban Guerrieri pedig csak a 19. helyet érte el, így nem tudnak hasznot húzni a fordított rajtrácsos szabályból sem. 

Michelisz az élről rajtolhat az első futamonForrás: Xavi Bonilla / DPPI/Xavier Bonilla/Xavi Bonilla

Ehrlacher ráadásul motorcsere miatt az első futamon az abszolút utolsó lesz, így járt Berthon is, ebből némi hasznot húzhat a rendkívül szerény eredményt elérő Tassi Attila (20.) és Kismarty-Lechner Gábor (21.) is. Tassi kétszer is elhagyta a pályát a Q1 során, és végül márkatársainál is legalább 0,6 másodperccel lassabbnak bizonyult.

A Hondák nem szerepeltek jól, mindössze Néstor Girolami jutott be a Q2-be az utolsó, 12. helyen (de ő is öthelyes rajtbüntetéssel számolhat), Monteiro a 14. helyen kiesett. Ennek köszönhetően Michelisz Norbert beérte őt a pontversenyben, mivel a bajnoki címvédő és a Hyundai tavalyi versenyképességüket idézve a leggyorsabbnak bizonyult a Q1-ben 2:05.838-cal Gilles Magnus, Jean-Karl Vernay, Gabriele Tarquini és Thed Björk előtt.

Bár gyakorlati jelentősége ekkor még nem volt, Mikel Azcona 6. helye és Boldizs Bence 10. pozíciója is ígéretes eredmény volt, hiszen a Zengő Motorsport spanyol versenyzője csak egy helyre volt a Q3-as továbbjutástól, Boldizs pedig szintén mehetett a fordított rajtrácsos pole pozícióért.

Jelentős csúszással indult a Q2

Az időmérő rendszer hibája miatt jelentős késéssel indult csupán a Q2 az első harmad leggyorsabb 12 pilótája számára. Az idők később is kulcsfontosságú szerepet játszottak, mert több pilótának is törölték az eredményét, ennek köszönhetően Michelisz is csak a 12. helyezett lett, így nem jutott tovább, és a fordított rajtrácsból sem profitálhat.

Boldizs jól taktikázott a Q2-ben, de a büntetésekből rosszul jött kiForrás: Xavi Bonilla / DPPI/Xavier Bonilla/Xavi Bonilla

Legalábbis így tűnt a leintés pillanatában, kiderült azonban, hogy a Q2-ben három versenyző körét is elvették, a WTCR sportszabályzatának 38.7-es pontjának d. bekezdése szerint azonban, ha legalább két pilóta nem teljesít mért kört, akkor a Q1-es sorrendjük alapján kell rangsorolni őket. Ennek köszönhetően ekkor úgy tűnt, hogy Michelisz lett a 10. helyezett, így a második futamon is a pole-ból indulhat.

Újabb csavar jött azonban a történetben, mert Ehrlacher visszakapott egy törölt kört a Q1-ben (így lett a 13. helyezett), Azconával szemben is megkönyörültek a sportfelügyelők, és az 5. helyre lépett elő, és a spanyol versenyző Micheliszhez, Luca Engstlerhez és Boldizs Bencéhez hasonlóan visszakapta a Q2-es köreit is, ennek köszönhetően mégis Azcona indul az élről a második futamon, Micheliszt a 4. helyen rangsorolták, így a 7. helyről rajtolhat a második futamon, a Q3-ban viszont nem indulhatott el. Ez csalódás a Zengő Motorsport színeiben versenyző Boldizs Bencének, aki eredetileg a 10. lett, most viszont nem tud profitálni a fordított rajtrácsos szabályból. 

A legjobb 5 közé Magnus, Urrutia, Berthon, Vernay és Björk jutott be, végül a francia pilóta ünnepelhetett, mert az egykörös utolsó harmadban 2:06.367-tel a leggyorsabbnak bizonyult, így Magnus, Björk, Urrutia és Berthon előtt bezsebelte a lehető legtöbb pontot a Q3-ban, és a rajtelsőséget is magáénak tudhatja a harmadik futamra. Ez egész szombat estig így tűnt, ekkor Vernay-t is megbüntették pályaelhagyásért, és visszasorolták a 4. helyre.