Micheliszt a motorja hátráltatta, futamot nyert a Zengő Motorsport

AUTO - WTCR 2020 - RACE OF SPAIN Auto Championnat du Monde Circuit Course Cup Coupe du Monde FIA Espagne Motorsport Toursime 2020
01 Michelisz Norbert (hun), BRC Hyundai N LUKOIL Squadra Corse, Hyundai i30 N TCR, action during the 2020 FIA WTCR Race of Spain, 5th round of the 2020 FIA World Touring Car Cup, on the Ciudad del Motor de Aragón, from October 30 to November 1, 2020 in Alcaniz, Aragon, Spain - Photo Xavi Bonilla / DPPI
Vágólapra másolva!
A magyar versenyzők szempontjából az első spanyolországi WTCR-futam ígérte a legtöbbet, de még mindig tart a címvédő Michelisz Norbert idei kálváriája, és gyorsan kiderült, hogy a pole pozíciója ellenére még a dobogóra sem esélyes.

Az idei szezon során először rajtolhatott a pole pozícióból a túraautó-világkupa címvédője, Michelisz Norbert, a szombati részsikert azonban a versenyen nem tudta kamatoztatni. Michelisz nem rajtolt jól, a belső ívet próbálta védeni, de Gilles Magnus beszúrt mellé, ráadásul a gyorsabb, külső íven Jean-Karl Vernay is simán megkerülte őket.

Michelisz idei első dobogója továbbra is várat magára Forrás: Xavi Bonilla / DPPI

Michelisz a szűk 1-es kanyarban elhagyta a pályát, ezzel kivédte, hogy esetleg komolyabb lökést kapjon az autója, de így sem tudott jó tempóval tovább haladni. A Hyundai versenyzője az első kör során egyre több pozíciót vesztett, a második kör elején már csak a 8. helyen haladt, végül stabilizálta a 6. helyet Yvan Muller előtt, aki

a rádión azt jelezte, hogy olajpermet szennyezi a szélvédőjét Michelisz autójáról.

Ennek is köszönhetően a magyar versenyző csapattársa, Gabriele Tarquini mögé szorult, és kikapott a Zengő Motorsport spanyol tehetségétől, Mikel Azconától is. A Cupra jól szerepelt Boldizs Bence alatt is, aki a 9. helyen zárta a futamot, és Kismarty-Lechner Gábor is harcolt a pontszerzésért, de a 15. helyezett végül Tassi Attila lett.

A büntetősúlyok miatt a Hondák nem voltak versenyképesek az első futamon, bár Tassi márkatársai előtte végeztek: Néstor Girolami a 10. lett, Esteban Guerrieri a 13. helyezett lett, Tiago Monteiro pedig a 14. helyen zárt. Mivel a pontversenyt vezető Yann Ehrlacher a 11. helyen ért célba, növelte az előnyét, de már nem csak Guerrierire, hanem Vernay-re is figyelnie kell.

Ennek az az oka, hogy Vernay rajt-cél győzelmet szerzett, Santiago Urrutia és Gilles Magnus előtt, így a francia versenyző egyre jobb helyzetbe kerül a hátralévő futamok előtt.

Futamot nyert a Zengő Motorsport

A második futam a magyar versenyzők szempontjából még kevesebb sikert hozott, hiszen Michelisznek motorcserére volt szüksége, így csak a bokszutcából rajtolhatott, Boldizs autóján elektromos hiba merült fel a felvezető körben, ezért el sem tudott rajtolni, ráadásul Tassi és Kismarty is csak az alsóházból kezdhetett, így már a rajt előtt egyértelmű volt, hogy a magyar pilóták maximum a pontszerzésért küzdhetnek.

Michelisz az utolsó pontszerző, 15. helyen zárt, elsősorban a kieséseknek köszönhetően. Ez sajnos Boldizs mellett a Zengő Motorsport másik magyar versenyzőjét, Kismartyt is érintette, de a magyar csapat így sem szomorkodhat, mert Mikel Azcona révén megszerezték az első futamgyőzelmet a visszatérésük óta.

Azcona győzelemre vezette a Zengő Motorsport autóját Forrás: Frédéric Le Floc’h / DPPI

Azcona a pole pozícióból jól indult, az 1-es kanyarban remekül helyezkedett, és nem engedte közel magához a dobogóra felzárkózó Mullert és Urrutiát. Jól kezdte a futamot a bajnoki pontverseny 3. helyezettje, Vernay is, de műszaki probléma miatt nem tudott újabb pontokat gyűjteni, ez a 7. helyen célba érő Ehrlacher-nak kedvez, aki tovább tudta növelni az előnyét az összetettben.

A súlyok miatt a Hondák ezúttal sem remekeltek, Guerrieri és Girolami csak a 10-11. helyre ért oda, Monteiro és Tassi pedig a 13-14. helyen ért célba, így pontokat szereztek ugyan, de egyre nehezebb helyzetbe kerültek Ehrlacher-hoz és a Lynk & Cóhoz képest.

A harmadik futamra sem múlt el a magyarok balszerencséje

A második futam előtt végrehajtott motorcsere után, a tempó alapján úgy tűnt, hogy Michelisz autója végre ismét versenyképes, a címvédő azonban a harmadik verseny rajtjánál is visszaesett, majd defektet kapott, többször megjárta a bokszutcát, így végül érdemben nem tudott beleszólni a küzdelembe, bár így is a 16. helyen értékelték az utolsó pontot elcsípő Boldizs mögött.

Tassi nem fejezte be a futamot, így a magyar szurkolók csak azzal vigasztalódhatnak, hogy a második versenyt megnyerő Azcona a 7. helyen ismét pontokat gyűjtött a Zengő Motorsportnak, és így tett Kismarty is, aki a 13. helyezett lett.

A harmadik futam a Lynk & Co sikerét hozta, a viszontagságos szezont teljesítő Björk nyerte a versenyt Urrutia és Michelisz csapattársa, Tarquini előtt, Ehrlacher ezúttal csak a 12. helyen ért célba, de legfőbb riválisa, Guerrieri is csak a 12. helyezett lett, így az előnye csak minimális mértékben csökkent az utolsó három futam előtt.

Az idei, rendhagyó szezon utolsó fordulóját ugyanitt, a Motorland Aragón aszfaltcsíkján rendezik két hét múlva, miután az eredetileg tervezett Adria Raceway-en nem készültek el a felújítási munkálatok. A teljesítménykiegyenlítés révén van esély arra, hogy a magyaroknak kedvezőbben alakuljon az utolsó felvonás, de a csapatoktól is mindenképpen összeszedettebb munkára van szükség.