Vágólapra másolva!
A labdarúgó NB I névadó szponzora, a Borsodi Sörgyár Rt. (BS) kedden tájékoztatta a liga vezetőségét, hogy nem kíván ajánlatot tenni a több mint 100 millió forinttal megemelt névszponzori összeggel kiírt pályázatra, és érvényesnek tartja az IMS sportmarketing cégen keresztül megkötött szerződését, amely 2005-ben jár le.

A vállalat szerint az MLL az ajánlatában meghatározott 300millió forintos minimális támogatási összeget semmilyen olyan pluszszolgáltatással nem támasztotta alá, amely ezt megalapozottá tenné. A sörgyár szerint az összeg realitását az elmúlt napokban lezajlott események, illetve a korábbi időszak botrányai is megkérdőjelezik.

A cég az elmúlt héten értesült arról, hogy a liga új lehetséges szponzorokkal folytat tárgyalásokat, annak ellenére, hogy a 2001-ben kötött megállapodás - álláspontjuk szerint - még él. Az MLL a BS-nek is elküldte az új ajánlatot - a 300 milliós minimális összeggel -, amely azonban úgy ítélte meg: annak nagy része megegyezik a korábbi kontraktus tartalmával. A Borsodi Sörgyár részéről kijelentették: szomorúnak tartanák, ha a magyar labdarúgósában kialakult helyzetet a liga súlyos jogsértéssel tetézné, és megszüntetné a vállalat névszponzori státuszát.

Szieben László, az MLL igazgatója erre reagálva annyit közölt a távirati irodával, hogy a liga megszűntnek tekinti a megállapodást, mivel az angol IMS - amely továbbértékesítette a jogot a BS-nek - időközben széthullott, s nem utalta az esedékes díjat, ami szerződésszegést jelent.

"Ennek ellenére felkínáltuk a sörgyárnak, hogy április 30-ig, egyetlen jelöltként tegye meg az ajánlatát, de ez nem történt meg, így a továbbiakban csak a többi jelentkezővel egyenrangúként tudjuk kezelni, s természetesen nem zárjuk ki a versenyből" - mondta Szieben.

Az igazgató hozzátette: jelenleg a névszponzorációval kapcsolatban egy-egy biztosítóval, pénzintézettel, áruházlánccal, valamint két sörgyárral tárgyalnak. A megállapodás június végére - a tv-s jogok értékesítése után - várható.