Társoldalunk:

Guerrieri nyerte a káoszfutamot, 10 pontra csökkent Michelisz előnye

2019.12.15. 11:02
rendezés

Káoszba fulladt az eső miatt rajtbalesetekkel kezdődő második WTCR-futam Malajziában. Michelisz Norbert megjárta a kavicságyat, visszaesett a mezőny végére, de a piros zászló utáni második rajtnál a középmezőnyből folytathatta a küzdelmet, és az értékes 8. helyre jött fel. Legnagyobb ellenfele, Esteban Guerrieri győzött, így a sorsdöntő futam előtt 10 pont maradt Michelisz előnyéből.

Összefoglalónkat ide kattintva olvashatja, percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt találhatja.

Origo
09:55

Sorsdöntő lehet a második malajziai WTCR-futam

Kellemes délelőttöt kívánunk Kedves Olvasóinknak! Hamarosan következik az idei WTCR szezon utolsó előtti futama, de a világkupa-győzelem sorsa már most eldőlhet. Michelisz Norbert 27 pontos előnnyel kezd, ha ebből legalább 26 megmarad, már az utolsó verseny előtt ő lesz az idei bajnok. 

Origo
10:05

Eddig hibátlanul alakul a hétvége

Michelisz mindkét időmérő edzést az élen zárta és begyűjtötte a maximális pontokat, a lendülete az első futamra is megmaradt.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Origo
10:12

Michelisz már most hozza a hétvégi átlagot

Az idei szezon során Michelisz átlagosan 35 pontot szerez hétvégente, Malajziában a két időmérőn és az első futamon összesen pont ennyit gyűjtött. Még 50 pontot lehet szerezni, az idén 54 pont volt a hétvégi rekordja. 

Origo
10:39

Ha Guerrieri nem nyer, 25 pont is elég

Amennyiben az argentin Guerrieri nem nyeri meg a versenyt, 25 pont előny is elég Michelisznek ahhoz, hogy már a szezon utolsó versenye előtt világkupa-győztes legyen. Viszont, ilyen pontállás nem alakulhat ki akkor sem, ha Guerrieri dobogós lesz és Michelisz előtt ér célba, utána viszont elég lesz követni a hondás pilótát. Persze, sokkal egyszerűbb, ha Michelisz meg tudja előzni Guerrierit, de a rajtsorrend alapján erre mérsékelt az esély. 

Origo
11:04

Michelisz lett az év magyar autóversenyzője

Csütörtökön rendezték az Autósport és Formula Magazin top 50 magyar autóversenyző gáláját, amely során Michelisz Norbert bizonyult az év magyar autóversenyzőjének. Távollétében a díjat édesapja, Michelisz András vette át.

Origo
11:07

A rajtsorrend

Felborított rajtsorrenddel indul a második futam, a két bajnoki esélyes egymás mellől indul.

1. Ma Csinghua
2. Néstor Girolami
3. Frederic Vervisch
4. Kevin Ceccon
5. Augusto Farfus
6. Gabriele Tarquini
7. Nicky Catsburg
8. Mikel Azcona
9. Esteban Guerrieri
10. Michelisz Norbert

Origo
11:08

Michelisz a többiek gumiválasztását követi

Nem kockáztatnak a BRC-nél, Michelisz a többiekhez hasonlóan slick gumikkal kezdi a futamot. Yvan Mullernek nemrég azt mondták, ha sikerül felmelegíteni az abroncsokat, jelenleg jobb választásnak tűnnek, mint az esőgumik.

Origo
11:11

Külföldön is drukkolnak Michelisznek

A Twitteren kisebb felháborodás alakult ki, miután kiderült, hogy a sorozat promótere, az Eurosport nem közvetíti élőben az utolsó futamot. Ezért a WTCC korábbi riportere, Ben Constanduros is annak drukkol, hogy Michelisz már az utolsó előtti futamon megnyeri a bajnokságot, élőben.

Origo
11:12

Ceccon változtatott a gumikon

Az első versenyhez hasonlóan folyamatos a guumik cserélgetése a rajtrácson, Vervisch autóján mintha a futómű alkatrészeit is vizsgálnák. Ceccon autóján hátra esőgumik kerültek.

Origo
11:14

Egyértelműen esik az eső

Girolami fényszóróján látható, hogy esik az eső, az ablaktörlő is működik az autóján. Vervisch autójára nem került fel a bal első gumi, lehetséges, hogy a 3. helyről nem tud elrajtolni. 

Origo
11:16

Elindult a felvezető kör, Vervisch a rajtrácson maradt

A 3. helyről Vervisch nem tudott elindulni a felvezető körre, az ő helye üresen marad majd, feltéve, hogy az autóját időben le tudják vontatni, mert csak három kereket szereltek fel rá. 

Origo
11:17

Michelisz és Guerrieri is esőgumikkal rajtol?

A felvezető kör során nagy vízfüggönyt húznak az autók, ha el is áll az eső, úgy tűnik, jó döntés hanyagolni a slick abroncsokat. Björk a felvezető kör során lecserélte a slickeket esőgumikra. Michelisznek azt mondták, ha Guerrieri kiáll a bokszba, kövesse ő is.

Origo
11:22

Rajt: Girolami vezet, Michelisz visszaesett

Az esőfüggönyben elég zavarosan indult a verseny, Girolami simán átvette a vezetést, Guerrieri szenzációs versenyzéssel átvette a 2. helyet, Michelisz viszont visszaesett a 15. helyre. Később Michelisz kicsúszott a kavicságyba is.

Origo
11:24

Piros zászló!

Elképesztő látvány, lángol az egyik Hyundai a pályán! Nicky Catsburg került bajba, Michelisz visszaesett a 28. helyre. Guerrieri átvette a vezetést, majd leállították a versenyt. Összetört Priaulx autója is.

Origo
11:28

Újratervezés: Most teljesen új küzdelem indul

Miközben eddig minden flottul ment Malajziában, a második futam első köre alig alakulhatott volna rosszabbul. Michelisz visszaesett a 28. helyre, az első pontszerző pozíció a 15., miközben legnagyobb ellenfele, Guerrieri feljött az élre. Nagy szerencséje azonban, hogy nem ragadt a sóderágyban, miközben kicsúszott az 1. kör során.

Origo
11:32

Guerrieri mérgelődik, hogy miért állították le a versenyt

Az argentin pilóta mérges, mert szerinte a biztonsági autónak kellett volna a pályán maradnia, amíg elszállítják Catsburg autóját. Azt mondta, ha most az eredeti rajtsorrenddel újraindítják a versenyt az nagy kiszúrás lenne vele. Kérdés egyáltalán, hogy lesz-e verseny, mert még egy harmadik futamot is meg kell rendezni.

Origo
11:35

Michelisz visszaült az autóba

Azt viszont továbbra sem tudni, hogy milyen sorrendben indítják majd újra a mezőnyt. Yvan Muller mérgesen nyilatkozott, miután Nicky Catsburg nekiment. 

Origo
11:39

A szabály új rajtot sugall

Mivel a mezőny nem teljesítette az első kört, a szabályok szerint elvileg az eredeti rajtsorrenddel kellene újraindítani a mezőnyt, ez hatalmas kiszúrás lenne Guerrierivel, de Micheliszt ismét játékba hozná.

Origo
11:40

Catsburgnek nem jött be a kockázat, ami működött az első futamon

A Hyundai versenyzője szerint az első futamon bevált, hogy az első tengelyre slick, a hátsóra esőgumit szereltek, most azonban nem. Tagadta, hogy szándékosan ment neki Muller autójának. Hozzátette, a tűzeset miatt nem volt veszélyben.

Origo
11:44

A 2-es szektor eredménye alapján indítják újra a versenyt

Girolami indul az élről, Guerrieri a 2. helyről küzdhet újra, Michelisz viszont a középmezőnyben ragad, de legalább nem a mezőny végén. 

Origo
11:48

Guerrieri: Fair döntés

Az argentin pilóta megerősítette, hogy a 2. helyről kezdheti majd újra a versenyt, ezt "eléggé fair" döntésnek tartja. A Münnich Motorsport pilótája egyelőre sisak nélkül sétálgat, eltűnt a garázsban, úgyhogy a rajt még várat magára.

Origo
11:51

Megpróbálják visszahozni Mullert a versenybe

Megfeszített munka folyik a Cyan Racingnél és a BRC-nél is, hogy megjavítsák Muller, Björk és Catsburg autóit. Egyelőre ők sem tudják, mikor rajtol újra a mezőny, nekik az a jó, ha minél később.

 

Origo
11:52

Kitartóan szakad az eső

Egyelőre nem jelentették be, de szinte biztos, hogy a biztonsági autó mögött engedik majd el a mezőnyt, ha elrajtolnak végre. A pálya és a levegő hőmérséklete is 24 fokos, alkonyat van.

Origo
11:57

Megnövelték a távot, rendezgetik a sorrendet

Az első versenyhez hasonlóan ezúttal is 10 körre nő a táv. Megkezdték az első kör első két szektorában kialakult eredmény visszaállítását a rajtrácson. Az még nagy kérdés, hogy mi lesz azokkal az autókkal, amelyeket javítani kell, de a második szektor végén még egyben voltak. 

Origo
11:59

Összerakták Catsburg autóját

A BRC szerelői hasonló csodát vittek véghez, mint a Zengő Motorsport munkatársai, akik 2011-ben a Hungaroringen lényegében ragasztószalaggal rakták össze a BMW-t, miután Michelisz összetörte azt a rajtnál, de mire észbe kapott a mezőny, ott is szakadni kezdett az eső. 

Origo
12:02

Coronel levette a sisakját

Nem úgy tűnik, hogy belátható időn belül lesz itt rajt. Telik az idő, a versenyirányítás nem kommunikál. Ha lesz verseny, Michelisz valószínűleg a 15. helyről kezdhet majd, Guerrieri a 2. lesz csapattársa, Guerrieri mögött.

Origo
12:08

Michelisznek azt mondták, a 17. helyről kezdhet

Michelisz lassan háromnegyed órája az autójában ül, így próbálja kizárni a külvilágot. Mérnöke felsorolta neki a rajtsorrendet, megerősítette, hogy Girolami és Guerrieri indul az élről, a magyar versenyző pedig a 17. helyről kezd majd.

Origo
12:10

Ismét készülődni kezdtek a versenyzők

Sokan még mindig sisak nélkül viccelődnek egymással, de hirtelen pakolni kezdtek, és Monteiro is visszasétált az autójához.

Origo
12:12

A biztonsági autó mögött indul majd a mezőny

Guerrierinek megerősítették, hogy a Safety Car mögül indul a mezőny, 10 perc múlva várható a folytatás. Muller visszaült az autójába, ő is folytatni tudja a küzdelmet.

Origo
12:16

Muller még mindig Catsburg miatt morog

A fedélzeti kamera felvételén lehetett hallani, ahogy azt mondja, ellenfelétől el kellene venni a licencet a rajt utáni baleset miatt. Mindketten újra rajthoz állhatnak. 

Origo
12:20

1. kör: Újraindult a mezőny a biztonsági autó mögött

Girolami vezet Guerrieri előtt, Michelisz a 13. helyezett a sorban. Priaulx a bokszutcából kezd, de felzárkózhat a mezőny végére.

Origo
12:22

2. kör: Már fél pontot ér a verseny

A szabályok szerint, ha legalább 2 kört teljesít a mezőny, félpontokat lehet adni a pilótáknak, ha 70%-ot teljesítenek, akkor teljes értékű a futam. Amennyiben ez történne, akkor a jelenlegi sorrend szerint Michelisz előnye 10 pontra csökkenne.

Origo
12:25

3. kör: Távozik a biztonsági autó a pályáról

A 4. körtől ismét lehet majd versenyezni, meglátjuk, mire megy a mezőny az éjszakai esőben. A két Honda vezet, Michelisz a 13. helyezett, Tassi a 25. pozícióban folytatja a versenyt.

Origo
12:29

4. kör: Zöld zászló, Guerrieri azonnal vezet

Rögtön a célegyenesben helyet cseréltek a Hondák, Michelisz továbbra is a 13. helyezett. Nagyon rosszak a látási viszonyok, Michelisz lényegében a helyzetjelző lámpák alapján tud navigálni. Mérnöke azt kérte tőle, hogy maradjon közel Coronelhez.

Origo
12:30

4. kör: Michelisz fontos pozíciókat javít

A kör végéig feljött a 11. pozícióba, Monteiróval csatázott. A 7. hely is lőtávolban van a számára. Kockázatos a küzdelem, de úgy tűnik, Michelisz nem biztonsági autózással versenyez.

Origo
12:32

5. kör: Farfus elengedte Micheliszt

A magyar versenyző feljött a 9. helyre, miután Farfus elengedte, majd a 8. pozíciót is átvette Hufftól. Michelisz segítséget kért, Farfus erre elkezdte feltartani Monteirót. 

Origo
12:34

6. kör: Michelisz behozta, amit elvesztett a Hondák helycseréjével

Ha most intenék le a versenyt, 10 pont megmaradna Michelisz előnyéből. Guerrieri átmenetileg meglógott, mert helyet cserélt Girolamival, de a pontkülönbséget Michelisz behozta azzal, hogy feljött a 11. helyről a 8. pozícióba. 

Origo
12:36

7. kör: Michelisz közelít a Lynk & Co pilótáihoz

Michelisz a rádión azt mondta, sokkal gyorsabbnak érzi magát, mint a 7. helyezett Ehrlacher. Kellenek a pontok, de kérdés, hogy megéri-e kockáztatni az előzést.

Tassi kezd visszazárkózni a pontszerző helyekre, de egyelőre a 17. helyezett, amiért még nem jár jutalom.

Origo
12:40

8. kör: Michelisz utolérte Ehrlacher-t

Mérnöke próbálta lebeszélni Micheliszt a támadásról, ő azt felelte, hogy nem fog kockáztatni. A dobogós helyeken közben nagy csata túl, a spanyol Mikel Azcona megelőzte Néstor Girolamit. Koccantak is, de a hondás pilóta nem tudta visszavenni a helyezését. Guerrieri győzelme egyelőre nincs veszélyben.

Origo
12:42

9. kör: Girolami elvesztette a dobogós helyet is

Kristoffersson a 4-es szektortól a következő kör első harmadáig vívott Girolamival, de végül sikerült megelőznie a Hondát. Tassi feljött a 16. helyre, Tarquini kiállt a bokszba. 

Origo
12:44

9. kör: Ismét beküldik a biztonsági autót

A 3-as szektorban történt valami, először sárga zászló lépett érvénybe. Tassi Attila autója állt meg a pálya szélén.

Guerrieri vezet, Michelisz a 8. helyezett, 11 körre növelték a versenytávot, de várhatóan érdemi verseny nem lesz már ezen a futamon.

Origo
12:45

10. kör: Jelen állás szerint Muller is kiesik a küzdelemből

Ha nem változik a sorrend, Yvan Muller hátránya 33 pont lesz Michelisz Norbert mögött, ez azt jelenti, hogy a francia pilóta biztosan nem tudja majd megnyerni az idei világkupát. A csapatversenyben a Cyan Racing előnye szintén 33 pont lesz a BRC Hyundai N Squadra Corse előtt.

Origo
12:50

11. kör: 10 pont marad Michelisz előnyéből

Az utolsó körre is pályán maradt a Safety Car, ez azt jelenti, hogy előzésre már nem volt lehetőség, nem változott a sorrend, így Guerrieri megnyerte a versenyt, Michelisz a 8. helyével 10 pontot megtartott az előnyéből. A thriller után teljesen nyitott maradt a küzdelem a harmadik futamra. 

Origo
12:55

Valószínűleg csúszik a harmadik futam rajtja

Az eredeti, magyar idő szerint 13:15-kor esedékes rajt szinte biztosan csúszik, legalább 24 perccel. Hamarosan jelentkezünk a pontos időponttal és további hírekkel. Köszönjük az eddigi figyelmet!

Még több bejegyzés