Társoldalunk:

Michelisz nyerte a 2019-es WTCR-szezont

2019.12.15. 13:42
rendezés

Fordulatos versenyen dőlt el, hogy Michelisz Norbert nyerte meg a WTCR 2019-es szezon kiírását, ezzel pályafutása első világkupa-győzelmét érte el. A malajziai futam körről körre. 

Origo
13:25

Szenzációs izgalmak után jön a WTCR-döntő

Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a malajziai WTCR forduló harmadik futamának élő közvetítésében! Rendkívül fordulatos két verseny van mögöttünk, Michelisz Norbert és Esteban Guerrieri is nyert 1-1 versenyt, így a különbség 10 pont Michelisz javára, aki az élről kezdi majd meg az utolsó futamot. Ki más is állhatna mellette a rajtrácson, mint legnagyobb ellenfele?

Az első futam összefoglalói

A második futam összefoglalói

Origo
13:26

Magyar dobogó a WTCR esport-döntőjében

A M1RA színeiben versenyző Nagy Dávid a 3. helyet érte el a WTCR esport-döntőjében, Kuala Lumpurban. A rendezvény során a pilóták a Hungaroring, a Slovakiaring és a szepangi pálya virtuális másán mérték össze az erejüket, Nagy egy 7. hely után 6. lett, az utolsó futamot pedig megnyerte.

Csapattársa, Báldi Gergő vezette az első futamot, de gond akadt az általa használt kormánnyal, amit a szervezők nem tudtak elhárítani, így csak a 9., az 5. és a 12. pozíciók jutottak neki, az összetettben pedig az online bajnoki cím megszerzése után ezúttal a 9. lett.  

Origo
13:27

Kettőre csökkent a potenciális győztesek száma

A második futam nem alakult jól a Cyan Racing számára, a csapatversenyben ugyan megtartottak 33 pontot az előnyükből, azonban Muller szintén ekkora hátrányban van Michelisz mögött, így biztosan nem éri utol a magyar versenyzőt. Björknek még ennyi esélye sem volt, így ő is készülhet a következő szezonra.

Origo
13:39

Javítják Michelisz autóját

15 percnyi idő áll a csapatok rendelkezésére, hogy rendbe szedjék az autókat az utolsó verseny előtt. Michelisz autóján is sok a teendő.

Az rossz hír, hogy a második futam végén történt balesete után Tassi Attila nem tud részt venni a szezonzáró versenyen, mert az ő Hondáját nem tudják megjavítani időben. 

Origo
13:42

Zajlanak az előkészületek a harmadik futam rajtjára

Origo
13:46

A rajtrácson is dolgoznak Michelisz autóján

Origo
13:47

Az biztos, hogy új bajnokot avatnak

Michelisz és Guerrieri sem nyerte még meg az összetettet a WTCC-ben és a WTCR-ben sem. Bármelyik versenyző kerül ki győztesen, új névvel bővül a bajnokok tábora. Az viszont most már biztos, hogy Michelisz legalább beállítja pályafutása eddigi legszebb eredményét, a WTCC 2. helyét.

Origo
13:50

Példátlan dolog történt a harmadik futam előtt

A második futam rajtbalesetét okozó Nicky Catsburgöt eltiltották a harmadik versenytől, erre korábban még nem volt példa.

Origo
13:51

Elindult a felvezető kör

Az M4 Sport riportere, Szeleczky Ádám azt jelentette, hogy a Hyundainál aggódnak a gázreakció miatt. Lehetséges, hogy ezért feküdtek a szerelők az autó alá.

Origo
13:56

Rajt: Guerrieri vezet, Michelisz csak a 3. helyen

Az argentin pilóta jobban rajtolt, Azcona pedig körbeautózta Micheliszt és átvette a 2. helyet. Ez az eredmény még megfelel, de ennél már nem lehet hátrébb csúszni.

Origo
13:59

1. kör: Michelisz csak a 4. helyen halad, ez már kevés

Nem sikerült jól az első kör kétharmada, Johann Kristoffersson átvette tőle a 3. helyet, Guerrieri viszont vezet, így pillanatnyilag ő a világkupa esélyese. 

Origo
14:00

2. kör: Safety Car, Guerrierinek ez nagyon jó

Mikel Azcona keményen támadta Esteban Guerrierit, de az argentin pilóta épphogy meg tudta tartani a vezetést. Pillanatokkal később beküldték a biztonsági autót Augusto Farfus kiesése miatt.

Origo
14:02

3. kör: Azcona beleszólhat a végső küzdelembe

Michelisz tempója nem volt ígéretes az első másfél kör során, ezért nem biztos, hogy önerőből vissza tud kapaszkodni a dobogós helyre, ami elengedhetetlen a végső győzelemhez akkor, ha Guerrieri megnyeri a versenyt. Amennyiben Azcona érne célba az 1. helyen, már más lenne a helyzet.

Origo
14:04

3. kör: A biztonsági autó miatt ismét megnövelték a versenytávot

Normális protokoll, de a Safety Car behívása miatt növelik a versenytávot. Ez most 12-ről 13 körre emelkedett, maximum 14 lehet.

Origo
14:06

4. kör: Guerrieri megjósolta, ami most történik

A rádión mondták neki, hogy győznie kell, és tájékoztatták arról is, hogy a csapata megpróbált egyezkedni Azcona hátországával, de ők is győzni akarnak. Guerrieri már szombaton beszélt erről.

„Lesznek pilóták, akik egyszerűen csak nyerni akarnak majd, és nem érdekli őket, hogy kik hajtanak a bajnoki címre, például [Mikel] Azcona. Ő egy fiatal srác, jól akar szerepelni. Egy bajnoki döntő mindig izgalmas, mert az év végén már rengetek különböző helyzet előállhat. Arra összpontosítok, hogy mindhárom versenyen megelőzzem Norbit, mert utol kell érnem őt."

A kör végén a Safety Car elhagyja a pályát.

Origo
14:09

5. kör: Michelisz keményen támadja svéd ellenfelét

Michelisz rávetette magát Kristofferssonra, de nem tudta megelőzni ellenfelét, viszont jó hír a számára, hogy Azcona megelőzre Guerrierit, de mire ezt összefoglaljuk, az argentin már vissza is vette a vezetést.

Origo
14:10

5. kör: Szenzációs verseny az első négy helyen

Guerrieri nagy lökést kapott Azconától, de valahogy megfogta az autót, Azcona átvette a vezetést, Guerrieri kisebb hátránnyal továbbra is 2. helyezett. Kristoffersson támadja az argentint, Michelisz a 4. helyen halad. Most neki áll a zászló.

Origo
14:12

6. kör: Guerrieri visszaesett a 3. helyre

Michelisz továbbra is csak a 4. helyezett, de Guerrieri nem gyors, a rádión azt jelenti, hogy gyengül a motorja teljesítménye. Elúszni látszik az argentin pilóta győzelme, ami magyar szempontból kiváló fejlemény.

Origo
14:13

7. kör: Michelisz a 3. helyezett, a vk-cím kapujában

Hibaüzenet villog Guerrieri autójának műszerfalán, visszaesett a középmezőnybe, Michelisz pedig a 3. helyen halad a végső győzelem felé.

Origo
14:16

7. kör: Vervisch és Ceccon befogta Micheliszt, de ez belefér

Guerrieri borzalmasan lassú, azt mondta a rádión, hogy megsérült a hűtője, amikor Azconával csatázott. Már csak a 9. helyezett, közben Micheliszt megelőzte Ceccon és közben Vervisch is támadja őt, de ha Guerrieri így halad, Michelisz eredménye lényegtelen lesz.

Origo
14:17

8. kör: Michelisz még egy helyet veszített, biztosra megy

Elengedte Vervisch-t is, az 5. helyen halad, de Guerrieri már csak a 10. helyezett, ezért lényegében mindegy, hogy Michelisz hol megy a mezőnyben. 

Origo
14:18

8. kör: Ismét pályán a biztonsági autó

Gordon Shedden elásta magát a kavicságyban, összerázódik a mezőny, de ezzel is elmegy néhány kör. Esteban Guerrieri a bokszba hajtott, de utána visszatért a pályára. A 19. helyezett. 

Origo
14:22

10. kör: Guerrieri újra a bokszban

Megpróbálták kitisztítani a hűtőrácsot, abban bíznak, hogy hátha ettől mérséklődnek a hőmérsékletek. A kör végén a biztonsági autó visszatér a bokszba.

Origo
14:24

11. kör: Michelisz az 5. helyen megy, Guerrieri csak a 23.

Lényegében be kell hoznia az autót Michelisznek, de még arra sincs feltétlenül szükség, mert Guerrieri nincs a pontszerző helyek közelében sem. 4 kör maradt hátra. 

Sőt, Guerrieri ismét kiállt a bokszba, így már csak becsületből folytatja a versenyt.

Origo
14:27

11. kör: Kristoffersson átvette a vezetést

A svéd pilóta megfutotta a leggyorsabb kört is, körbeautózta ellenfelét. Michelisz tartja az 5. helyet, mögötte Tarquini védi a hátát.

Origo
14:30

12. kör: Guerrieri nincs a pontszerzés közelében

Az argentin pilóta egyelőre csak a 22. helyezett, nincs a pontszerzés közelében, Michelisz pedig tartja az 5. helyet. Már csak számolni kell vissza a kilométereket.

Origo
14:31

13. kör: A csapatbajnokság elúszni látszik

A BRC Hyundai N Squadra Corse két pilótája, Michelisz és Tarquini az 5-6. helyen halad, így nem tudnak elég pontot szerezni ahhoz, hogy befogják a Cyan Racing Lynk & Cót, de magyar szempontból ez csak nagyon apró szépséghiba.

Origo
14:33

13. kör: Guerrieri száguld, de már késő

Az argentin pilóta egymás után futja a leggyorsabb szektorokat, de így is csak a 22. helyezett. Úgy tűnik, egyszerűen eltömődött a hűtőnyílás, amikor Azcona lelökte őt a fűre.

Origo
14:34

14. kör: Michelisz megnyerte a WTCR-t 2019-ben

Kristoffersson nyert Azcona, Ceccon és Vervisch előtt, de az 5. helyen Michelisz Norbert ért célba, ezzel megnyerte a túraautó-világkupát, a magyar gyorsasági autósport történetében a legnagyobb sikert elérve.

Origo
14:38

Könnyezve köszöni Michelisz a segítséget

Az érzelmeit általában visszafogó sportoló alig tud beszélni a könnyeitől, de rögtön köszönetet mondott azoknak, akik segítették a pályafutása során, majd egy "igen" felkiáltással kitört belőle a megkönnyebbülés.

Még több bejegyzés