A körkérdésre adott mintegy kétezer válasz alapján a folyamat legfőbb oka – csaknem ötven százalék vélekedett így – a nemzeti együttes kommercializálódása, azaz üzletiesedése.
A véleménynyilvánítók 39,7 százaléka a szövetség ellenszenves vezetését, 35,6 százalék a csapat nem igazán látványos stílusát, 33,9 százalék pedig a túl sok válogatott meccset jelölte meg. A 2014-ben világbajnok Mats Hummels, Thomas Müller és Jerome Boateng keretből való kikerülése 20,8 százalékkal nem játszott meghatározó szerepet a Nationalelf népszerűségvesztésében.
Októberben a törökök elleni 3-3-mal végződött barátságos mérkőzést alig hatmillióan követték a képernyők előtt, ami az elmúlt húsz évben a válogatott legrosszabb tévés nézettségi adata.
A Nationaelfet 2006 óta irányító Joachim Löw türelmet kért a szurkolóktól, mondván sérülések és a pandémia miatt a nemzeti csapat gyakorlatilag nem tudott kétszer ugyanazzal a kerettel pályára lépni, ráadásul fiatalítás is zajlik az együttesnél.
"Voltak jobb és rosszabb teljesítményeink, de ha majd végre az egész csapat itt tud lenni, meglátják, milyen sokra vagyunk hivatottak" - fogalmazott a szövetségi kapitány, akinek meglátása szerint a legrosszabb évük a 2018-as volt, tavaly ugyanakkor sikerült előrelépni. "Időt kell adni a fiataloknak, én ezt teszem és bízom bennük. Ki fog ez fizetődni" - mondta.
A németek szerdán a csehekkel vívnak felkészülési mérkőzést, majd szombaton az ukránokkal, jövő kedden pedig a spanyolokkal találkoznak a Nemzetek Ligájában.