Társoldalunk:

A Gardazzura nem döntött rekordot

A papírforma érvényesült az idei Kékszalagon. A szinte verhetetlennek számító Liberák közül a legújabb, a Gardazzura futott be elsőként a célba péntek este. A Nemere II.  1955-ös rekordja azonban továbbra sem talált megdöntőre.

A hasonló, tengereken zajló Kékszalag versenyek mintájára 1934. július 27. óta rendezik meg rendszeresen a magyar tengeren is a nagyhajós vitorlásversenyt. A Balatont körbevitorlázók, kitéve az időjárás kénye-kedvének, hol fél, máskor akár két napig is "hánykolódnak" a vízen. A kivételesen viharos szélnek köszönhetően a Nemere II 1955 óta biztosan őrzi 10 óra 40 perces rekordját a majd 200 kilométeres útvonalon. A táv azóta 160 kilométerre rövidült, a hajók gyorsultak, az idén elsőként célba érkező Gardazzurának mégis 27 perccel több időre volt szüksége, mint a rekordernek.

A verseny a Balaton Kékszalagjáért 1938 óta változatlan útvonalon folyik. A balatonfüredi rajt után Kenese felé hajózik a mezőny, innen Siófok, Tihany és Keszthely érintésével érkeznek vissza Füredre. - 11 óra 7 perc alatt győztük le a távot, ami ilyen szélviszonyok mellett - még ha nem is új rekord - tulajdonképpen jó időeredménynek mondható. Végig könnyedén, különösebb probléma nélkül vitorláztunk - mondta Litkey Farkas, a győztes hajó kapitánya. A Balaton leggyorsabb hajója címet elnyert Gardazzura legénysége nem először győzedelmeskedik. A tavalyi elsőként behajózó Pleasure-t cserélték le idén a legmodernebb technológia szerint épült olasz vitorlásra. A maximális méretű Liberát a híres tervező, Giovanni Checarelli álmodta meg 1993-ban. - A Gardazzura keskenyebb a Pleasure-nél, de hosszban megegyeznek. Nagy előnye azonban, hogy már eredetileg is az új szabályoknak megfelelő hosszúságúra készült. A Pleasure-nek - az elfogadott méretek megváltozása miatt - anno le kellett vágni az orrából - magyarázta a győztes kapitány.

A tavalyi győztes Pleasure új legénység irányításával másodikként érkezett be. Már a rajt előtt problémákkal kellett megküzdenie a címvédőnek. Mivel az egyik vitorlafelhúzó kötelük elszakadt, nem tudtak minden vitorlát használni. - A Gardazzurával végig masszívan vitorláztunk. Egyszer veszélyesen utolért minket a Pleasure, de egy szélcsendes sávban újra visszanyertük az előnyünket - mesélte Litkey Farkas.

KAPCSOLÓDÓ CIKK