Vágólapra másolva!
Nem titkoltan dobogós esélyekkel indul a világ legnagyobb Atlanti-óceánt átszelő vitorlásviadalán a Fa Nándor irányította Extra Dry nevű hajó. A Föld körüli vitorlázó ezzel a megmérettetéssel tér vissza az aktív versenyzéshez.

A keddi sajtótájékoztatón Láng Róbert, a 22,6 méter hosszú hajó tulajdonosa elmondta, hogy az Atlantic Rally for Cruisers (ARC) az egyik legnépszerűbb óceáni viadal, általában több mint 200 hajó áll rajthoz. A mezőny idén november 23-án Las Palmasból indul, hogy a 2700 tengeri mérföldes út végén, 12-24 nap múlva St. Lucián, a Kis-Antillák egyik szigetén érjen célba.

A vitorlást több mint két éve készítik fel az útra, még folyik a 9 tagú legénység toborzása. A tulajdonos és Fa Nándor mellett biztos résztvevő már Scholtz Imre is, aki felkészülésnek tekinti a versenyt a 2005-ben rajtoló, szintén az Atlanti-óceánt átszelő Mini Transatra.

Fa Nándor, aki az 1992-1993-as Vendée Globe szóló kikötés nélküli Föld-kerülő versenyen ötödik volt, 1997 után vonult vissza az aktív versenyzéstől, bár finn dingiben néha vízre száll. Azóta létrehozta a Balaton-kerülő viadalt, s kikötőépítéssel foglalkozik.

- Az ARC-n való részvétel tulajdonképpen besettenkedett az életembe - mondta Fa Nándor. - Továbbra is izgat a tengeri vitorlázás, vonz az a meteotaktikai világ, ami rengeteget változott az utóbbi években. A cél, hogy a hajóból kihozzuk a lehetséges
maximumot és a távot profi munkával a lehető legrövidebb idő alatt teljesítsük. Kétheti élelemmel, egy váltás ruhával át kell döngetni az óceánon.

Az Extra Dry jelenleg a horvátországi Zadar kikötőjében horgonyoz. A vitorlást bárki kipróbálhatja térítés ellenében, amikor a Kanári-szigeteki rajthoz hajózik. Az utasok által fizetett összeg, illetve a szponzorok támogatásai fedezik a verseny költségét.

Az Extra Dry legnagyobb ellenfele két, a Volvo Ocean Race-en indult vitorlás és egy, a Sydney-Hobart megmérettetésen részt vett hajó lehet.