Társoldalunk:

A New Zealand jó úton az Amerika-kupa felé

2004.10.14. 14:43

Ahhoz képest, hogy az Emirates Team New Zealand indulása nem is volt biztos, meglehetősen tönkreverte a mezőnyt a Louis Vuitton Act2 második felvonásán, méghozzá tartalék hajóval.

A régi - vagy talán nem is olyan régi - szép időket idézte vissza az Emirates Team New Zealand elmúlt heti szereplésével. A néhány éve még verhetetlennek hitt csapat, mint tudjuk, jókora pofont kapott a svájci Alinghitől,az Amerika-kupa legutóbbi döntőjében, de most szinte hibátlan teljesítményt nyújtottak. A 11 futamból 10-et nyerve verték el a náluk jóval esélyesebbnek számító ellenfeleiket a Louis Vuitton Act2-n.

Az utolsó napon (kedden) már nem sikerült futamot rendezni, a gyenge nyugati - szélcsendszerű - szél miatt. Az első futam még elindult, de mivel az első szakasz megtételéhez előírt 40 perc lejárt, a verseny főrendezője, Peter Reggio törölte a nap további versenyeit. 15.30-kor a szabályok értelmében a verseny annak rendje és módja szerint véget is ért. Minden csapat fél-fél pontot kapott a nem vitorlázott futamokért, így a hétfői álláshoz képest mindenki másfél ponttal lett gazdagabb.

Végeredményben az Emirates Team New Zealand 11,5 ponttal végzett az élen, egy ponttal megelőzve a Luna Rossát. Azt megjegyezhetjük, hogy az új-zélandiaknak szerencséjük volt az utolsó napon, a két legnehezebb ellenfél a Team Alinghi és az Oracle ellen kellett volna megküzdeniük, de a gyenge szél miatt lefújt versenynap miatt csak egy könnyű menet várt rájuk. Ezzel szemben a Luna Rossa Challenge csak a mezőny hátsó feléből kapott volna ellenfeleket, ráadásul a New Zealandot csak ők tudták megverni ezen a héten.

Harmadikként és negyedikként végzet az Act1 győztes Oracle BMW Racing és az Amerika-kupa védője, a svájci Team Alinghi. Közöttük csak az egymás ellen elért eredmény döntött az amerikai hajó javára.

A mezőny második felében a francia Le Défi volt a legsikeresebb, és bár a K.Challenge (szintén francia) legyőzte őket az első körben, a másodikban már diadalmaskodni tudtak, így megszerezték az ötödik helyet. A K-Challenge lett a hatodik.

Forrás: EPA

Nagy csatában a címvédő Alinghi

 

A kupa újonc, az olasz +39 Challenge csapatát viszonylag kevés nagyhajós, de annál nagyobb olimpiai vitorlázásban jártas nevek képviselik. A taktikus, a kormányos és a navigátor és csillaghajós, méghozzá nagyon komoly nemzetközi eredményekkel (Ian Percy, Xavier Rohart és Max Tracy). Ráadásul a hajón van szinte az egész finn élmezőny az athéni olimpiáról, név szerint: Karlo Kuret, Raffael Trujillo, Michael Maier, Anthony Nossiter, Alessandro Colla, Andrew Simpson. Tulajdonképpen a +39 csapatának semmi más dolga nem volt ezen a versenyen, mint kicsit tanulni ezt a szakmát.

Az utolsó helyen a dél-afrikai Team Shosholoza csapata végzett, akiknél nem szerepelnek igazán nagy nevek, ráadásul az egyik legrégebbi hajóval versenyeznek.

Jellemzően ismét kétfelé szakadt a mezőny. Az első négy a Emirates Team New Zealand, a Luna Rossa, az Oracle BMW és a Team Alinghi rendkívül nagy fölényben van a másik csoport legjobbjaival szemben (Le Defi, K.Challenge, +39, Team Shosholoza).

Az idei év utolsó Amerika-kupa versenyére október második felében kerül sor.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK