Társoldalunk:

LeBron NBA-meccs nélkül is milliárdos

LeBron James alig múlt tizennyolc éves, még egyetlen pontot sem szerzett az NBA-mérkőzésen, s máris legalább 124 millió dollár értékben rendelkezik aláírt szerződésekkel. A legújabb megállapodás a Coca-Cola tulajdonában álló Powerade-energiaital reklámozására köttetett, hét évre szól, és a bennfentes információk szerint durván 15 millió dollárt kap ezen idő alatt a Cleveland Cavaliers üdvöskéje - jelenti a The Beacon Journal, James szülővárosa, az Ohio állambeli Akron napilapja.

Ez a legnagyobb értékű italreklám-szerződés, amit kosárlabdázó valaha kötött, s általában a sport világában is csak két kontraktus veri: Jeff Gordon (Pepsi) és Dale Earnhardt Jr. (Budweiser) NASCAR-autóversenyzőké.

Aaron Goodwin, James ügynöke és a Coca-Cola két és fél hónapig dolgozott a szerződésen. Úgy hírlik, először az energiaitalok szegmensében piacvezető - és a Pepsi által tulajdonolt - Gatorade akarta leszerződtetni a 203 centis kosarast, de a cég túl soknak vélte az évi kétmillió dolláros árat.

"Régóta iszom a Sprite-ot és a Powerade-et, ezek a kedvenc italaim" - jelentette ki James nagy meglepetésre azon az atlantai sajtóértekezleten, melyen nyilvánosságra hozták a szerződéskötés tényét. "Mindig is csodáltam azt a kommunikációt, amely a Sprite és a Powerade márka, valamint a fiatalok között zajlik."

A Powerade az energiaital-piacnak mindössze 14 százalékát birtokolja a Gatorade 83 százalékával szemben, s a Coca-Cola anyacég James belépésétől várja, hogy minden a feje tetejére álljon. A dolognak az a pikantériája, hogy eddig - 1997 óta - Kobe Bryant volt a Powerade frontembere, s Bryantnak 2005-ig érvényes szerződése is van az italmárkával. Igen ám, csakhogy az utóbbi hónapban - miután kipattant Bryant nemi erőszakkal kapcsolatos ügye - a Powerade levette a Kobe-reklámokat, s bár a szerződést nem bontotta fel, hirtelen óriási szüksége lett egy vonzó reklámemberre. Ez lenne LeBron James.

Az a James, aki a Cleveland Cavaliersszel kötött, három évre szóló, 13 millió munkaszerződése mellett egy hétéves, 90 millió dolláros Nike-szerződéssel is rendelkezik, továbbá az Upper Deck játékkártyamárka is hatmillió dollárért szertződtette, a mostani, 15 milliós kontraktussal 124 millió dollárra növelte aláírt megállapodásai volumenét.

James tehát szorosan felzárkózott Tiger Woods mellé, mint a sportvilág legtöbbet kereső figurája. Döbbenetes adat, hogy mindkettejük születésnapja december 30-ra esik, miként az is, hogy ketten együtt 190 millió dollárt hasítanak ki a Nike 1,4 milliárdos reklámbüdzséjéből.

Ch. Gáll András

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK