Társoldalunk:

Suárez: Mostantól enyém Isten keze

2010.07.03. 12:07

Állítja, nem volt más választása, ezért használta kezét Luis Suárez, az uruguayi labdarúgó-válogatott támadója, aki a Ghána elleni összecsapás 120. percében így akadályozta meg, hogy az afrikai csapat megszerezze a továbbjutást jelentő gólt.

Sportszerűtlen, de hasznos mozdulattal megmentette csapatát a kieséstől Luis Suárez, az uruguayi válogatott csatára, aki a Ghána elleni negyeddöntő 120. percében kézzel mentett a gólvonalon Adiyiah fejesénél. A támadó piros lapot kapott, a büntetőt azonban Asamoah Gyan a lécre lőtte, majd a 11-es párbajt is elveszítette Ghána, s búcsúzott a világbajnokságtól.

"Nem volt más választásom, mostantól enyém Isten keze" - büszkélkedett tettével Luis Suárez a mérkőzést követően. (Az "Isten keze" kifejezést eredetileg Maradona 1986-os góljával kapcsolatban használják, amikor a vébén Anglia ellen kézzel szerzett gólt, és a játékvezető nem vette észre a turpisságot.)

Az uruguayi csatár táncolt örömében, amikor Ghána elrontotta a büntetőt. "Kezeztem, és csapattársaim végül megnyerték a büntetőpárbajt. Amikor láttam, hogy a megítélt tizenegyest Gyan kihagyja, földöntúli öröm vett rajtam erőt."

Oscar Tabarez szövetségi kapitány visszautasítja a csalás vádját.

"Luis Suárez kezezett, amiért megkapta a jogos piros lapot és a büntetőt. Azt mondani ezek után, hogy csalással jutottunk tovább enyhén szólva is erős kifejezés. Hibáztunk, bűnhődtünk, az ellenfél viszont rontott. Nem hiszem, hogy ez csalás lenne" - hangsúlyozta a szakember.

"Játékosom ösztönösen reagált a helyzetre, nem játszhat a következő mérkőzésen. Mit akarnak még tőle? Suárez hagyta ki a büntetőt?" - dohogott.

Suárezt egy meccsnél többre is eltilthatják

A Nemzetközi Labdarúgó Szövetség (FIFA) előbb megvizsgálja a hivatalos jelentést, s csak azután dönt arról, hogy esetleg a kötelező egymeccses eltiltásnál többet is kiszab az uruguayi Luis Suárezre, aki a pénteki, Ghána elleni világbajnoki negyeddöntő hosszabbításának utolsó pillanataiban a gólvonalon kézzel hárítva akadályozta meg a rivális győztes gólját. A tettért megítélt büntetőt kihagyták az afrikaiak, akik aztán végül a 11-es párbajban alulmaradtak, így a dél-amerikaiak jutottak a legjobb négy közé. Az uruguayi csatár, akit a kezezésért kiállított a játékvezető, a hollandok elleni, keddi elődöntőt már biztosan kihagyja, de az is elképzelhető, hogy - ha csapata továbbjut - a fináléban sem léphet pályára. A FIFA szóvivője, Pekka Odriozola szombaton azt mondta: egyelőre bizonytalan, hogy a fegyelmi testület mikor vizsgálja meg az ügyet.



KAPCSOLÓDÓ CIKK