Az uniós csatlakozás utáni talán első országos sportesemény éppen egy mountainbike-maraton lett. A tavalyi sikeres indulás után május elsején délelőtt másodszor rendezték meg a Buda-maraton versenyt a Pesthidegkút melletti hegyekben.

A pesthidegkúti vitorlázó reptéren a tavalyihoz hasonlóan százasával gyülekeztek a versenyzők a szombat reggeli napsütésben.

A pályában kisebb módosítások történtek a tavalyihoz képest, de a lényeg változatlan maradt: a reptéri rajt után feltekeregtünk a Csúcs-hegy oldalához, itt átkeltünk a Bécsi út felőli oldalra, majd húzós, hosszú mászással elértük a Hármashatár-hegy csúcsát, ahonnan a Fenyőgyöngye és Hűvösvölgy érintésével visszatekertünk a repülőtérre.
Szerencsére az időjárás kegyeibe fogadott minket, sütött a nap, de azért a szél is fújt, hogy ne legyen túl meleg. A délután 5 óra után érkező felhőszakadás pedig szépen kivárta a verseny végét.

A maratonon két távon lehetett indulni, amit úgy oldottak meg, hogy volt az egykörös, 30 km-es "hobbi" kategória, és a kétszer-ugyanaz-a-körös 60 km-es "sport" kategória.

11 órakor rajtolt el a "világ legszélesebb mezőnye", ami azt jelentette, hogy az indulók a repülőtér füvét teljes szélességben elfoglaltuk és így tekertünk végig a mezőn, majd visszafordulva tértünk rá a pályára. Valóban látványos jelenet volt, fölöttünk helikopter körözött, és arról filmezték a rajtot. Persze nem minden élőlény örült ennek, a fűben menekültek a siklók, ürgék és egyéb lakók.

A rajt után gyorsan összetömörödött a mezőny, a szűk ösvényeken hatalmas sorok alakultak ki a hátsó régiókban, ahol a derékhad nyelte a kerekek által felvert port és libasorban tekert az erdő felé. A szép nyugodt bicajozást csak a kijárt földutakban megakadó, el-eldőlő versenyzők zavarták meg. Persze elöl teljesen más a hangulat, ott hatalmas tempóban száguldanak le és föl az "edzettek", komoly tétekért, helyezésekért harcolnak egymással akár 40-50 km/órás sebességnél is.

Szépen fogytak a kilométerek, jól elfáradtam, meditáltam a tavaszi erdőben, vagyis semmire sem gondoltam, csak nyomtam a pedált és néztem az utat.

A hűvösvölgyi, kijelölt kerékpárúton végiggördültünk, aztán a reptérhez vezető aszfaltúton felmásztunk a repülőhangárokhoz, és egy utolsó orra buktató akadály után szépen befutottam a célba.

Forrás: [origo]

A világ legszélesebb mezőnye

Alapjában véve a szervezés színvonala javult a tavalyihoz képest, de néhány területen érdemes lenne javítani: a két etető-itató pontot a kör közepén, egymáshoz elég közel állították fel, többre lett volna szükség az eléggé nehéz pályán, a nagy melegben. A pályakijelöléssel is voltak gondok, sokan eltévedtek az ösvényeken. Ha ezeken sikerül javítani, valóban jó kis verseny válhat ebből a maratonból.

Nagyon sok kategóriában lehetett indulni, ezért itt a legfontosabb eredményeket soroljuk fel, a teljes lista megtalálható a Magyar Mountain Bike Szövetség honlapján.

60 km felnőtt férfi:

1. Horváth Ágnes
2. Sajgó Mónika
3. Zsilák Judit

A fotóért köszönet Halácsy Viktornak.