Vágólapra másolva!
Elengedhetetlen a kerékpáros infrastruktúra fejlesztése, ugyanakkor nagyobb empátiára van szükség az autósok, a gyalogosok és a biciklisek részéről is ahhoz, hogy a kerékpár olyan fontos és praktikus közlekedési eszköz legyen, mint más európai fővárosokban - állapította meg egy felmérés, amelynek részleteiről kedden tartottak tájékoztatót.

A Studio Metropolitana Ubanisztikai Kutató Központ Kht. a Double Decker Kommunikációs és Vezetői Tanácsadó Kft.-vel együttműködve közvélemény-kutatást végzett a fővárosi lakosok körében a kerékpározási szokásokról és az erről alkotott véleményekről.

A városlakók szerint a biciklis közlekedés fejlődéséhez a kerékpáros úthálózat továbbfejlesztésében és az akadálymentesítés kiterjesztésében kell előrelépni.

Az autósok fele és a gyalogosok egyharmada kifogásolja a kerékpárosok olykor szabálytalan közlekedését. Sajnos gyakran nem a kijelölt útvonalon közlekednek, hanem hangtalanul és veszélyesen suhannak a gyalogosok között a járdán, ami főleg az idősebbek és a kiszámíthatatlanul mozgó gyerekek miatt veszélyes.

Ugyanakkor az autósok sincsenek tekintettel a kerékpárral közlekedőkre, és nem tartják be a rájuk vonatkozó szabályokat. Az autósok viszont sokszor a kerékpárutakon parkolnak. Azok, akik szívesen bicikliznének, mégsem teszik azt, mert félnek a forgalomtól és az autósoktól.

A gyalogosok sem mindig tartják tiszteletben a kerékpárutakat.

A budapestiek nem elhanyagolható része használja kerékpárját napi tevékenységek végzésére, mégis, a legtöbben kedvtelésből, sportból bicikliznek.

A járdákra felfestett kerékpárutak nem arattak osztatlan sikert a lakosság körében. A megkérdezettek több mint fele szerint nem egyértelmű, hol kellene a gyalogosoknak közlekedni - ismertették a felmérés legfontosabb eredményeit.

A közvélemény-kutatás során 300 embert kérdeztek meg arról, van-e biciklije, ha nincs, miért nincs, ha van, milyen gyakran, milyen célból használja.

A Fővárosi Önkormányzat támogatásával működő Studio Metropolitana Urbanisztikai Kutató Központ Kht. a jövőben is rendszeresen vizsgálja majd a kerékpáros forgalom alakulását.