Valóságshow-túladagolás Amerikában

Vágólapra másolva!
Egy amerikai felmérés szerint a nézők jelentős része már nyomasztónak találja a gomba módra szaporodó valóságshow-kat. Ugyanakkor az is tagadhatatlan, hogy a műsortípus új, "továbbfejlesztett" változatai még mindig a nézettségi listák élén járnak.
Vágólapra másolva!

Az amerikaiak 80 százaléka szerint már túl sok olyan párkereső valóságshow látható, mint a - Magyarországon Nagy Ő címmel ismert - Bachelor. Ez az Ipsos-Insight piackutató cég felméréséséből derült ki, amely arra is rámutatott, hogy a megkérdezettek 67 százaléka úgy látja, hogy a párkereső valóságshow-k mellett a különféle túlélő és az Osbourne család-hoz hasonló, hírességek mindennapjait bemutató valóságshow-k mennyisége is meghaladja az elviselhető mértéket.

Az ezer felnőtt részvételével készült felmérés tizennyolc különböző televíziós műsortípust vizsgált a valóságshow-któl a vetélkedőkön át a fő műsoridőben sugárzott tévésorozatokig. A válaszadók jelentős része szerint már nyomasztó a különböző valóságshow-k hatalmas kínálata. Továbbra is tagadhatatlan azonban ezeknek a műsoroknak töretlen népszerűsége, melyet jól mutat az is, hogy március második hetében a hat legnézettebb amerikai televíziós műsor közül négy helyet ezek foglaltak el.

"A valóságshow marad a televíziózás legerősebb műfaja és legnépszerűbb jelensége, bármit mondanak is erről a kritikusok. Mivel ez a műfaj is iszonyatosan telített, a nézők itt is felkarolják a győzteseket, és könyörtelenül elkapcsolnak a vesztes műsorokról. Ez kegyetlen üzlet, ahol az ötletek pillanatok alatt elavulttá válnak, és nehéz ismét felfrissíteni azokat" - mondta Lynne Bartos, az Ipsos-Insight vezető elemzője, aki azt is hozzátette: a különféle műsorokkal telezsúfolt adásidőben az újdonságként ható valóságshow-k előnyösebb helyzetbe kerültek.

A tévécsatornák vezetőinek már a kezdeti stádiumban gondosan ki kell választaniuk a műsorok közötti vetélkedés győzteseit és veszteseit. A felmérés adatai alapján ma már csak néhány új valóságshow lehet képes arra, hogy két hétnél tovább talpon maradjon a műsorok közötti harcban, ha egyáltalán addig képes fennmaradni. A felmérésből kiderült az is, hogy a megkérdezettek 51 százaléka szerint a történelmi tárgyú dokumentumfilmekre nagyobb igény lenne, ám ezek kínálata még mindig nem elég kielégítő.

A bűnüldöző műsorok, a sporttal kapcsolatos dokumentumfilmek, a szituációs komédiák, valamint a főműsoridőben sugárzott tévésorozatok a megkérdezettek fele szerint már eddig is megfelelő számban szerepelnek, ám a válaszadók másik fele úgy vélekedik, hogy ezekből túl sok vagy éppenséggel még mindig túl kevés látható.