TV2 - RTL: az utolsó békehét

Vágólapra másolva!
Mostantól igazán komoly lesz a küzdelem, vége a langyos, lusta nyári napoknak, tücsökciripelős, elmélázó estéknek, a kereskedelmi tévék is elkezdik komolyan venni magukat és a nézőket.
Vágólapra másolva!

Az utolsó, igazán meleg augusztusi héten, az őszi műsorstruktúra rajtja előtt a teljes lakosságnál az RTL Klub ért be az első helyre, 24,8 százalékos nézettséggel (hogy ez mennyire halovány eredmény, arra összehasonlításképp megjegyezzük, hogy tavaly októberben 31,1 százalékon állt). A 2005-ben átlagosan 26,3 százalékot hozó TV2 az év 33. hetében 22,1 százalékra csökkent, önmagához képest viszont jól szerepelt az m1, a kajak-kenu vb-nek köszönhetően 18,1 százalékra tornázta fel magát. A Viasat a teljes lakosságnál 5,2 százalékot csípett meg. Esténként kereken öt százalék volt az RTL fölénye.

A 18-49-es kereskedelmi célcsoportban nem szereti megméretni magát az MTV, itt az m1 csak 10,9 százalékot szerzett, persze ez is jobb, mint a tavalyi átlaga. A fiatalabb tévézők 27,6 százaléka általában az RTL Klubot választotta, miközben 23,3 százalék a TV2-nek szavazott bizalmat huzamosan. A célcsoportban a Viasat 6,3 százalékot ért el. Főműsoridőben, esténként bő négy százalék volt az RTL Klub fórja az elmúlt héten.

Nézzük, mint néztek honfitársaink nagyobb mennyiségben! Az RTL Klubon követték a legtöbben a viharos tűzijátékot (átlagban 2,19 millió magyar leste), ami nem is csoda, hiszen a többi nagyobb adó idő előtt kapitulált. Ezzel bővebben foglakoztunk, az adatokkal itt, a magyarázatokkal pedig itt.

A nyár Bud Spencer nagy menetelését hozta ismét, hiszen a második helyre a Piedone Hongkongban ért be, 1,59 millió néző emlékezett arra homályosan, a hetedik csattanós pofonnál, hogy ezt a filmet már látta vagy hússzor. A Ludas Matyi című magyar játékfilm csúszott be a harmadik helyre, az m1 nagy örömére, 1,46 millió tévézőt szögezve a fotelbe. Columbó-t sem lehet megunni, a jelek szerint, hiszen 1,4 millióan izgultak szerda esti nyomozásán, a TV2 képernyője előtt. Jól szerepelt még a hétfői Fókusz, az Önök kérték című nosztalgikus kívánságműsor is bőven egymillió néző felett zárt, akárcsak az Ők is a fejükre estek című vígjáték vagy a Dolmen - Rejtelmek szigete.

A 18-49-es kereskedelmi célcsoportban már nem szerepel MTV-s műsor a Top 10-ben, ellenben az élmezőny igencsak hasonló: első helyen a tragikus augusztus 20-i tűzijáték RTL-es közvetítése (a korcsoport tévézést választó részének fele követte), második Piedone, harmadik a Dolmen. Vígjátékok következnek eztán (Taxi 2., Ők is a fejükre estek, Szabadnapos baba), csak az öreg Columbo aggodalmaskodik komoly arccal a nagy kacagás közepén. Jó közönségaránnyal futott még a Tulipános Fanfan, a Doktor House vagy a keddi Aktív.

A helyzet ma estétől durvul be igazán: az RTL Klub a Született feleségek ellen indítja új sorozatát, A szökés-t. Egy órával korábban a TV2 a Rejtélyes vírusok nyomában című friss sorozatával próbál elcsenni nézőket a Barátok közt-től, este tízkor pedig a Gyilkos elmék első epizódja küzd meg A médium nyitórészével. És akkor még nem is beszéltünk a Viasaton futó A helyszínelők-ről vagy az 1952-es Állami áruház-ról, amit persze az m1 dobott be estére.

Kalmár Csaba