Kína szerint drága a Starbucks

2013.10.21. 13:19

A kínai állami média sorozatosan bírálja az amerikai Starbucks kávézóláncot, mert az aránytalanul magasabb árakat számít fel, mint más országokban.

 Vasárnap a CCTV állomás hét percet szánt a témának, korábban pedig a China Daily és egy gazdasági lap is profithajhászással vádolta a Starbucksot.
    

Starbucks a kínai HsziamenbenForrás: AFP/Xiang Yang

 

A CCTV-ben többek közt azt hozták fel példának, hogy egy nagy adag Caffé Latte Kínában átszámítva 4,42 dollárba kerül, míg Chicagóban 3,26 dollárba, Mumbaiban pedig csak 2,39 dollárba.

Magyarországon ugyanez 890 forintba kerül, ami a mai középárfolyamon 4,14 US dollár, mondjuk a Starbucks szerintünk is drága és túlértékelt.

 
A Starbucks hétfői közleményében azzal érvelt, hogy az árak egy sor tényezőtől függenek, így a bérektől, a valutaárfolyamoktól és a szükséges ingatlan- és infrastrukturális beruházásoktól.
    

Értjük, Magyarországon nyilván magasabbak az ingatlanárak és a bérek is, mint Chicagóban.

A Starbucks 1999-ben nyitotta meg első üzletét Kínában, és a hálózat azóta már 1000 üzletet számlál. A kínai állami média tavasszal az Apple szolgáltatásait bírálta, később pedig kínai hatóságok bébiételgyártókat és gyógyszergyárakat vádoltak meg kartellezéssel és megvesztegetéssel.