A németek újabb fronton nyertek háborút a versenytársaikkal szemben a The Grocer magazin szokásos házi bajnokságán. Saját termékeiknek nemcsak az ára, hanem a minősége is meggyőzte a vásárlókat és a szakértőket – ennek a két csoportnak a szavazatai alapján osztották ki Angliában a saját márkás ételek és italok díját.
A Lidl és az Aldi olyan üzleteket előztek meg, mint a Tesco, illetve a nálunk ismeretlen Asda, Sainsbury’s és Morrison's. A megmérettetés során 1103 terméket vizsgálnak meg, amelyek közül elsősorban a speciális és delux verziók arattak. Adam Leyland, a kezdeményező The Grocer magazin szerkesztője elmondta: „Nyilvánvaló, hogy a saját és egyben minőségi áru egyre fontosabb a vásárlók számára.”
Az Aldi győztesei mások mellett a következők voltak: koktélparadicsom, madagaszkári vaníliát tartalmazó csokoládé, szilvatorta, currypaszta, balzsamecet. A Lidlnél teljesen más termékek vitték a pálmát: füstölt tőkehalfilé, füstölt borsos lazac, kacsamellfilé fokhagymával és borssal töltve, húsos pite.
„Ez a verseny megerősíti az általunk már régóta hangoztatott üzenetet, miszerint az alacsony árak nem mindig egyenlők az alacsony vagy középszerű minőséggel” – tette hozzá Ronny Gottschlich, a Lidl angliai vezérigazgatója.