Sokan csak enni járnak a plázákba

lógás, iskolakerülés, hiányzás, új rendelet cikkhez, illusztráció, fiatalok, diákok, pláza
Vágólapra másolva!
Hiába a sok bolt és butik: minden harmadik ember csak étkezési céllal látogatja a bevásárlóközpontokat. 
Vágólapra másolva!

Európában, Közel-Keleten, Afrikában, azaz az EMEA-régióban előszeretettel látogatják az emberek étel- vagy italfogyasztási céllal a bevásárlóközpontokat - derül ki a CBRE globális ingatlan-tanácsadó 22 országot érintő, 22 ezer személlyel felméréséből.

Étkezésre a vásárlók relatív többsége (41 százalék) inkább a bevásárlóközpontokat, míg 10 százalékuk a bevásárlóutcákon található éttermeket és kávézókat, 7 százalékuk pedig a kiskereskedelmi parkokat részesíti előnyben. A megkérdezettek harmada látogatja csak evés céljából a bevásárlóközpontokat, viszont a kutatásban részt vettek 40 százaléka vásárol akkor, ha étkezési célból érkezett a plázába.

Vajon mit ennének szívesen? Forrás: AFP/Getty Images/Gary Gershoff

Az Egyesült Arab Emírségekben a válaszadók 90, Dél-Afrikában 85 százalékának fontos az élelmiszerek és italok elérhetősége, ám több mint felük szinte mindig meglátogatja az üzleteket, még ha kizárólag csak enni megy is. Az Egyesült Királyságban a megkérdezettek 65 százaléka tartja fontosnak az élelmiszerek és italok hozzáférhetőségét, míg kevesebb, mint felük (47 százalék) látogatja az üzleteket étkezés után.

„Egyértelmű, hogy az élelmiszerek kínálata kulcsfontosságú bevételt és látogatói forgalmat jelent egy bevásárlóközpont számára. Azok a napok már elmúltak, amikor még korlátozott számú gyorsétterem szűk ételkínálata elegendő vonzerőt jelentett. Mostanra már csak határozott, átgondolt vevő-csalogató módszerekkel, tökéletesen biztosított étkezési élménnyel ragadhatók meg a fogyasztók” - nyilatkozta Andrew Phipps, a CBRE EMEA régiójának kutatási és tanácsadási vezetője.

Étterem helyett a plázába tartunk? Forrás: Origo

Az európai eredményeket egy hazai példával összevetve elmondható, hogy a XV. kerületi Pólus bevásárlóközpont látogatói felmérése szerint a megkérdezettek közel ötöde érkezik azzal a szándékkal, hogy ott is étkezzen. A Medián Kutatóintézet közreműködésével végzett legfrissebb kutatás eredménye szerint az ételudvar a második legnépszerűbb hely, amit meglátogatnak. A válaszadók csaknem fele kiemelten fontos szempontnak tartja az ételudvart és annak kínálatát, amikor egy plázára esik a választása.

Monok Fruzsina, a Pólus igazgatója kiemelte: „Megújítottuk az éttermek és a kávézók homlokzatát, a világos padlóburkolat és modern bútorok pedig teljesen új külsőt kölcsönöznek a ház ezen részének. Az átalakítások során a Pólus Mozi bejáratát korszerűen átépítettük, és a vendéglátó egységek közelébe helyeztük át. Az ételudvar ennek köszönhetően sokkal átláthatóbbá, kényelmesebbé vált, és sikeresen növeltük az ültetési kapacitást is. Kutatásaink igazolják, hogy a vásárlók szívesebben töltik itt az idejüket, amely a bérlői forgalmak több mint 10%-os növekedésében is tükröződik az elmúlt év azonos időszakához képest.”