Az Oreo és egyéb kultikus édességek gyártói úgy érzik, a fogyasztók és velük együtt a fogyasztási szokások is komoly átalakuláson mennek keresztül. A piac legfontosabb szereplői ezért új típusú termékek gyártásába kezdenek. De tényleg kiüti-e a chia magos szelet a karamellás csokit?

Ön melyiket venné le a polcról, az Oreót, vagy a chia magos fehérjeszeletet? A kérdésre talán már nem is olyan egyszerű a válasz, ugye? A nagy édességgyártók legalábbis így látják, ezért most új piacok felé nyitnának. Szerintük az egyre tudatosodó társadalom szeretne a boltok polcain több választási lehetőséget látni, és erre nekik is reagálniuk kell.

Még a nagy csokigyártóknak a chiára fáj a fogukForrás: Ács Bori

Eddig két nagyvállalat jelezte biztosan, hogy egészséges – vagy annak tűnő – termékek gyártásába kezdene. Az egyik a Mondelez, amely többek között az Oreót és a Cadbury csokikat is gyártja. November óta kísérleteznek az újdonságok bevezetésével, de az öt éves tervük elég merész: céljuk, hogy a termékkínálat 50 százalékát tegyék ki az egészséges édességként pozícionált áruk. Állításuk szerint azonban nem hagynának fel azok gyártásával sem, amelyek híressé tették őket.

Önnek is változnak a fogyasztói szokásai?Fotó: Zirig Árpád - Táfelspicc

A másik amerikai nagycég, a The Hershey’s a következőt nyilatkozta: Megértettük, hogy változik a fogyasztók ételhez való viszonya. Az embereknek egyre fontosabb az, hogy tudják, mit esznek, honnan származik az étel, hogyan került feldolgozásra. Több választási lehetőséget szeretnének, és nekünk erre reagálni is kell”.