Oreo helyett chia mag?

2016.01.22. 11:56

Az Oreo és egyéb kultikus édességek gyártói úgy érzik, a fogyasztók és velük együtt a fogyasztási szokások is komoly átalakuláson mennek keresztül. A piac legfontosabb szereplői ezért új típusú termékek gyártásába kezdenek. De tényleg kiüti-e a chia magos szelet a karamellás csokit?

Ön melyiket venné le a polcról, az Oreót, vagy a chia magos fehérjeszeletet? A kérdésre talán már nem is olyan egyszerű a válasz, ugye? A nagy édességgyártók legalábbis így látják, ezért most új piacok felé nyitnának. Szerintük az egyre tudatosodó társadalom szeretne a boltok polcain több választási lehetőséget látni, és erre nekik is reagálniuk kell.

Még a nagy csokigyártóknak a chiára fáj a fogukForrás: Ács Bori

Eddig két nagyvállalat jelezte biztosan, hogy egészséges – vagy annak tűnő – termékek gyártásába kezdene. Az egyik a Mondelez, amely többek között az Oreót és a Cadbury csokikat is gyártja. November óta kísérleteznek az újdonságok bevezetésével, de az öt éves tervük elég merész: céljuk, hogy a termékkínálat 50 százalékát tegyék ki az egészséges édességként pozícionált áruk. Állításuk szerint azonban nem hagynának fel azok gyártásával sem, amelyek híressé tették őket.

Önnek is változnak a fogyasztói szokásai?Fotó: Zirig Árpád - Táfelspicc

A másik amerikai nagycég, a The Hershey’s a következőt nyilatkozta: Megértettük, hogy változik a fogyasztók ételhez való viszonya. Az embereknek egyre fontosabb az, hogy tudják, mit esznek, honnan származik az étel, hogyan került feldolgozásra. Több választási lehetőséget szeretnének, és nekünk erre reagálni is kell”. 

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK