Az ételpazarlás senkinek nem jó hosszú távon, ebben szinte mindannyian egyetértünk.
A szemétbe kerülő élelmiszer egy része pedig egyáltalán nem romlott vagy hibás,
egyszerűen csak más. Nem annyira kerek, nem annyira piros.
A franciák nemrégiben zseniális kampányt indítottak a csúnya zöldségek és gyümölcsök megszerettetéséért, amire az európai média rendkívül pozitívan reagált. Sőt, a francia vásárlók örömmel meg is vették az olcsóbb, de kicsit kevésbé dekoratív árut. Az amerikai Walmart azonban egyelőre nem enged.
Az Egyesült Államokban azonban pont, hogy a fogyasztók kérik, hadd vegyenek kicsit hibásabb vitaminforrásokat is az áruházakban. A százezres nagyságrendnél járó petíció azonban a legnagyobb amerikai áruházláncot úgy tűnik, nem hatja meg. Pedig akad már olyan kereskedő is Amerikában, mint az Imperfect Produce, ami kizárólag fura külsejű termények árusításával foglalkozik - sikerrel.
A Jordan Figueiredo nevű, kaliforniai környezetvédelmi aktivista által indított kampány rendkívül népszerű, de ahhoz nem eléggé, hogy az utóbbi időben csökkenő számokat produkáló Walmart számára is érdekes legyen.
„Odafigyelünk a teljes friss élelmiszer beszállítói láncra és hiszünk benne, hogy a pazarlást minden szinten figyelembe kell venni. Például megvesszük egy farmer egész termését és ennek keretében alternatív felhasználási lehetőséget keresünk a csúnyácska gyümölcsök és zöldségek számára. Emellett
nagyon átláthatóak vagyunk a beszállítói hálózatunkkal kapcsolatban”
- állítja John Forrest Ales, a Walmart szóvivője. De az esztétikailag kihívásokkal küszködő termények árusítása elől ennek ellenére kitérni látszanak. „A más irányú céljaink miatt a legtöbb csúnya gyümölcs és zöldség általában nem jelenik meg a boltjainkban” - tette hozzá.
Ami feltételezhetően a legtöbb esetben legfeljebb takarmánycélú hasznosítást jelent. Ez pedig a környezetvédők számára nem elég jó, mert a fogyasztói szokások alapvető átalakítását tűzték ki célul.
Ebben pedig a Walmart a legfontosabb szereplők egyike boltjai nagy száma miatt. „Mint az ország legnagyobb kiskereskedője,
a Walmart hozza létre az iparági elvárásokat”
Kíváncsian várjuk, meghajlik-e a közösség nyomása előtt a legnagyobb amerikai áruházlánc, ahogy ez korábban történt például a prémium termékeket áruló Whole Foods-szal a hámozott narancsokkal kapcsolatban.