Hétköznap sem könnyű megfelelő ételeket magunkhoz venni, hát még amikor felborul a rend. De azért lehetséges, ha kicsit előre készülünk.

Az egészséges étkezés legfontosabb és egyben legnehezebben megvalósítható tényezője a tervezés. (Már persze, ha rendelkezésre áll a szükséges anyagi háttér, ezt sosem felejtjük el.) A mindennapokban is akkor tudunk a legkönnyebben finom és jó minőségű ételeket fogyasztani, ha rendesen bevásárolunk (vagy rendelünk) otthonra és a munkahelyünkre is, így nem kell a legnagyobb éhségroham közepén hirtelen beszereznünk valami ehetőt. Pont így van ez utazás közben is, érdemes előre tervezni.

A The Kitchn nevű weboldal szerzője, Sheela Prakash szerint öt dolog sokat segíthet, hogy az úton is egészségesen együnk-igyunk, mi pedig csak egyet tudunk érteni.

1. Gyógyteák

Sajnos magyarul elég bénán hangzik, pedig a bodza, a menta, hársfa és ezek különböző keverékei igazán érdekesek és izgalmasak tudnak lenni. Nem kell hozzá betegség vagy probléma, hogy élvezzük őket, egész nyáron hidegen és melegen is fogyaszthatóak. Ahogy azt mi is javasoltuk a hidegen készülő teákról szóló cikkünkben,indulás előtt bedobhatunk egy üres vizes üvegbe néhány filtert, feltöltjük hideg vízzel, és néhány óra alatt kész is a saját gyártású újhullámos teánk. Vezetéshez jól jöhet a zöld vagy fehér tea, ugyanis hosszan, de a kávénál sokkal gyengédebben ébren tart. 

Gyömbérrel és citrommal még jobbForrás: Origo/KM

2. Zöldségek szósszal

Kirándulás, autózás és más közlekedés közben is nagyon jó ötlet nyers zöldséget rágcsálni. Szerintünk a repülőre is kiváló ötlet, segít a nyomáskülönbségből adódó problémákat kiküszöbölni. Ha sikerül szép sárgarépát és szárzellert venni, nem is feltétlenül muszáj megpucolni és feldarabolni, elég megmosni, és már mehet is egy zacskóba vagy műanyag dobozba. De ha van rá idő, darabolhatunk is, uborkával, brokkolival kiegészítve remek mix készíthető. A The Kitchn által javasolt szósszal mi óvatosabbak lennénk, kifolyhat, kiborulhat, de lehet, hogy csak velünk történnek folyton ilyen balesetek. 

Így teljes a színpalettaForrás: Foodbeast

3. Szendvics

Sokak számára kínos előszedni a saját készítésű szendvicset, főleg repülőn, pedig higgyék el, nincs annál nagyobb luxus, mint amikor az ember azt eheti, amit tényleg akar. Rendes, friss kenyérből, minőségi sajttal, akár rákkal vagy téliszalámival, ízlés szerint. Akinek nem mindegy, mit tesz a testébe, annak nagyon megéri rászánni tíz percet. Indulás előtti este is elkészíthetjük, még mindig jobb lesz, mint amit útközben a legtöbb helyen vehetünk. 

Rozsból a legjobbFotó: Zirig Árpád - Táfelspicc

4. Pirított mandula (és más magok)

A más magokat csak mi tettük hozzá, de miért diszkriminálnánk? Elvileg a sótlan változatot javasolják, de ha sokat izzadunk, a sópótlásra is szükség lehet, és megfelelő mennyiségű folyadékkal ellensúlyozni lehet a hatását. Ezt egyébként pont a repülőtéren is lehet kapni, különböző változatokban, de az árkülönbség jelentős, és a sarki boltok többségében is elérhető.

5. Az igazi mogyorókrém

Az egyébként rendkívül hasznos listának ez az egyetlen Magyarországon nehezebben beszerezhető pontja, de a hasznosságához nem fér kétség. Bár nagyobb kiszerelésű, nem cukros mogyorókrémet lehet kapni már a legtöbb nagyobb üzletben és a DM-ekben bio minőségben is, ennek ellenére nem mindennapos. A javaslatok között kifejezetten utazáshoz készült minikrémek szerepelnek, ilyet aztán végképp nem lehet itthon kapni – csak a kommersz kakaósból van kicsi, de sajnos azokban rendkívül kevés a mogyoró.