A hosszú élet az asztalnál kezdődik

2017.08.21. 08:37

Reggelire jöhet egy jó nagy adag melegszendvics, aztán ebédre egy kiadós csirkecomb tésztával, utána természetesen valami desszert. Ezt követi az uzsonna kávéval, majd a vacsora, ugyancsak gazdagon. Mennyiségre a naponta elfogyasztott ételek harmada-fele is elég volna, és ha ezek odafigyeléssel összeállított fogások volnának, bőven fedeznék a napi tápanyag-, vitamin- és ásványianyag-szükségletet is.

Mit kell tennünk azért, hogy tovább növeljük az életünk hosszát és minőségét? A legújabb kutatás szerint a válasz az étrendben keresendő; ha bajoktól mentes öregkorra és hosszú életre vágyunk, akkor csökkentenünk kell az elfogyasztott ételek mennyiségét.

Táplálkozzon egészségese, éljen sokáig!Forrás: pixabay.com

Ez az elképzelés nem új keletű dolog, hiszen már az ókori Görögországból is maradtak fenn beszámolók, amelyek szerint az elhízott görögök sokkal fiatalabb korukban hunytak el, mint karcsú társaik.

Egy 1935-ben fehér patkányokon végzett kísérlet is kimutatta, hogy a 30-50%-os táplálkozási korlátozás meghosszabbította az egyedek élettartamát, késleltetve a halált, a korral járó betegségek és rendellenességek kialakulását.

A University of London tudósai is felvették a listájukra az öregedés témáját: genetikai és életviteli tényezőket vizsgáltak, különös hangsúlyt fektetve a diéták tanulmányozására. A kutatók úgy vélik, hogy kevesebb kalória fogyasztása lelassíthatja az öregedés folyamatát, és megszüntetheti az életkorral összefüggő betegségeket, például a demenciát, a rákot és a 2-es típusú cukorbetegséget. 

Patkányokon és egereken (amelyek számos olyan genetikai tulajdonsággal rendelkeznek mint az ember) végzett kísérlet során kiderült, hogy a kevesebb kalóriabevitel 30%-al javított az élettartalmukon. 

Ha 40%-al csökkentettük a patkányok ételbevitelét, azok 20-30%-kal tovább éltek, vagyis 20 emberi életévről beszélhetünk. – mondta Dr. Matthew Piper, a tanulmány vezetője.

Tény, hogy az alacsony zsír- és szénhidráttartalmú étrend pozitívan hat az egészségre, és a napi mozgás növelése mellett ez lehet az arany középút, hiszen így nem kell drasztikusan korlátozni a kalóriákat.

TOVÁBBI ÉRDEKES CIKKEK, RECEPTEK AZ ORIGO GASZTRO OLDALÁN: