Tudatosabban étkezünk az irodában

Vágólapra másolva!
A munkahelyen síri csönd, csak a billentyűk ritmikus kopogását lehet hallani, meg néha egy-két megkorduló gyomrot. Már elmúlt dél, de a munka nem vár, és egyébként is egyszerűbb bekapni valamit az asztalnál, egy újabb pohár kávé mellett. Legalábbis három éve még ez volt az a kép, ami jellemezte a munkavállalók étkezési szokásait. Mára a kávéfogyasztók száma ugyan nem csökkent, ám az ebédidőt legalább már megtartják a dolgozók.
Vágólapra másolva!

Lassan változunk, de úgy tűnik, egyre jobban figyelünk az étkezésre. Három éve még a hazai munkavállalók közel fele az íróasztalánál ette meg az ebédjét, emellé pedig rengeteg kávét ivott napközben – derült ki a Profession.hu kutatásából. Azonban az idei év szeptemberi adatok már más képet festenek.

A kávé fogyasztása még mindig a munkahelyi rutin része Forrás: pixabay.com

A dolgozók többsége saját bevallása szerint – rendszeresen étkezik a munkahelyen: a válaszadók fele kétszer vagy többször, míg 43%-uk csak egyszer, 7% azonban egyszer sem. A

megkérdezettek 24%-a a reggelit munkavégzés közben fogyasztja el,

míg 35%-uk még otthon. 84% eszik délben a munkahelyén, a legtöbben – a válaszadók kétharmada – otthonról vitt étel fogyaszt, és már csak minden ötödik ember eszik az asztalánál, a számítógép előtt ülve – ez nagy javulás a három évvel ezelőtti eredményekhez képest. 6-ról 10%-ra emelkedett, bár még mindig alacsony azok aránya, akik vendéglátóhelyen ebédelnek, ételfutártól pedig mindössze 9%-uk rendel.

Nem mondunk le a kávéról, de jobban figyelünk a táplálkozásra

A rendszeres kávéfogyasztók száma 73%-ról 81%-ra nőtt, ám a négy vagy több csészével megivók aránya 14%-ról 11%-ra csökkent. A dolgozók 46%-a napi 2-3 csésze kávéval tartja ébren magát, tehát a fekete ital fogyasztása még mindig a munkahelyi rutin része.

A 30 év alatti munkavállalók között a legnagyobb azok aránya, akik nem kávéznak.

A válaszadók 63%-a – saját bevallása szerint – az átlagnál nagyobb hangsúlyt fektet az egészséges táplálkozásra, legalább ugyanennyien tanulmányozzák át az élelmiszerek címkéit, 69% pedig nemcsak figyel az elfogyasztott étel mennyiségére, hanem többet is hajlandó fizetni az egészségesebb táplálkozás érdekében.