TOP 5 energiát adó élelmiszer

2018.04.07. 08:00

Állandóan fáradt és ingerlékeny? Úgy érzi, elhagyja az ereje? Ideje végre feltöltődni! Ezeket a gyümölcsöket és zöldségeket fogyassza, ha extra energiához szeretne jutni. Győzze le a tavaszi fáradtságot töltött édesburgonyával!

Ha tombol bennünk a fáradtság, és majd leragad a szemünk, azonnal a kávéért nyúlunk, vagy rohanunk a boltba energiaitalért. Pedig számos olyan zöldség és gyümölcs van, amelyből rengeteg energiát nyerhetünk, és még egészségesek is. Az egyik ilyen a banán, amely antioxidánsokban és egészséges szénhidrátokban gazdag, viszont kalóriatartalma alacsony. Ám a belőle nyert energialöket nem tart soká, hiszen a trópusi gyümölcs könnyen emészthető, gyorsan lebomlik.

A spenót kiváló vasforrásForrás: Shutterstock

A folyamatos fáradtságot okozhatja vashiány is; csökken az egészséges vörösvérsejtek száma, emiatt nem jut elég oxigén a szövetekhez és a sejtekhez, így nem tudnak energiát termelni.

A spenót, a lencse és a tökmag kiváló vasforrások, tehát képesek felvenni a harcot a hiány okozta fáradékonysággal.

Emellett mindenképp figyeljünk oda a vitaminbevitelünkre is, hiszen a C-vitamin-hiány egyik jele szintén a fáradtság. A kivi, az eper, a paprika, a citrusfélék, mint a narancs vagy a grapefruit C-vitaminban gazdagok, illetve segítik a vas felszívódását. Próbálja ki az energiát adó spenótsalátát napraforgómaggal, kivivel és naranccsal.

Az összetett szénhidrátokat, mint az édesburgonya, lassabban emésztjük meg, így hosszú ideig biztosítanak energiát. Ezért érdemes például edzés előtt fogyasztani.

Nagyon jó energianövelők a magvak is, például a dió, amely még a memóriát is javítja. Szórja meg vele a salátáját, vagy rágjon el néhány szemet napközben, és máris energikusabbnak érezheti magát.

Pihentető alvást és nyugodt hétköznapokat hozhatnak

a magnéziumban gazdag élelmiszerek is,

mint a tökmag, a szezámmag, a mandula, a datolya és a banán.

Készítsen töltött édesburgonyát ebédre, és élvezze az energialöketet!

Forrás: Nerds with Knives

Töltött édesburgonya

Hozzávalók:

  • 4 nagy édesburgonya
  • olívaolaj
  • 8 szelet baconszalonna, felkockázva
  • 125 g cheddar sajt
  • 4 tavaszi hagyma, apróra vágva
  • 1-2 csilipaprika, apróra vágva

Elkészítés:

Vágja ketté az édesburgonyát, tegye a mikróba, hogy egy kicsit megpuhuljon, utána kaparja ki a közepét. Pirítsa meg a szalonnát, majd keverje össze a sajttal, az édesburgonya húsával, a tavaszi hagymával, a csilivel, és sózza ízlés szerint. Töltse meg a keverékkel az édesburgonyákat, szórja meg sajttal, végül süsse 180 fokon 20-30 percig.

TOVÁBBI ÉRDEKES CIKKEK, RECEPTEK AZ ORIGO GASZTROROVATÁBAN: