Magyarország ízei palackba zárva: ez a 750!

2018.05.24. 06:13

Ahány ember, annyi ízlés, ahány hangulat, annyiféle bor. Létezik azonban az univerzálisan jónak nevezhető bor, ami nem drága, nem édes vagy száraz, hanem mindig pont azt nyújtja, amit a fogyasztója az adott pillanatban elvár tőle. Ezt üzeni a 750 brand, mely több mint 50 hazai pince közel 400 borát képviseli.

A 750 egy kreatív boros kezdeményezés az Ital Magyarországtól, melynek fő célja, hogy formálja a fogyasztó ízlését, fejlessze a borfogyasztási kultúráját. Az új brand lényege, hogy a bort ismerő és szerető fogyasztónak nem az évjárat, a márka vagy az elért versenyeredmény számít, hanem, hogy ízlik-e neki a bor vagy sem. Minden évszakban, napszakban, élethelyzetben más és más bort kíván a fogyasztó, a 750 pedig attól különleges, hogy a széles palettáról mindig megtalálja a fogyasztó az adott hangulatához illő italt.

Kóstolásra váró borok a piknikenForrás: LOUNGE Communication

A 750 brand több mint 50 hazai, magas minőséget képviselő pince közel 400 remek borának képviseletét látja el nemzetközi- és hazai láncok, valamint nagykereskedő partnerek felé. Ide sorolhatjuk többek között a Kristinus, a Bock Pince, a Lajvér, a Vinatus, a Bodri Pince, a Takler Pince, a Royal Tokaj, a Frittmann Pince, a Thummerer Pince, a Polgár Pincészet, a Laposa Pincészet, a Mészáros Pince, a Bolyki Pincészet, Gál Tibor borait, valamint a Freixenet cava-it is.

Saját pincészetükből származó boraik is nagy népszerűségnek örvendenek a fogyasztók körében: a Velence ötösfogata a letisztult stílusával hódít, míg a Balaton 750 vidám darabjai a nyárias, fiatalos életérzés átadására helyezik a hangsúlyt. A Bognár Pincészet színes választékából pedig mindenki megtalálja a hangulatához illő bort: legyen az akár Bognár Borbirtok, akár Corvus Tokaj, Báthory vagy Lovassy.

Két remek vörösborForrás: LOUNGE Communication

S hogy mi is a 750 valójában? A talaj, a zöldmunka, a nap, a szüret, a pince, a palack, a címke, a márka, az íz, az öröm. Ez minden a borról, ez a 750.

A 750 hangulatos borpikniket rendezett múlt héten boraik bemutatására. A saját tapasztalatom teljes mértékben megerősíti a sajtóközlemény állításait. A célkitűzést – azaz, hogy jó ivású, kellemes borokat nyújtsanak a fogyasztóknak – sikerült megvalósítani.

Bár nem az úgynevezett csúcsborok forgalmazása az elsőrendű cél, azért mindegyik tétel átlag feletti volt, így bármelyiket bátran ajánlom baráti összejövetelekre vagy különféle ételekhez.

Egyvalamit nem szabad keresni köztük – vagy legalábbis itt a bemutatón nem szerepelt ilyen tétel – testesebb borokat, legyen szó akár fehérborokról, illetve tanninosabb, idősebb, összetettebb vörösborokról.