Egye magát vidámmá

2018.08.17. 08:04

Azok vagyunk, amit megeszünk – tartja a mondás, és ez igazabb, mint hinnénk. Hiszen ételeink nemcsak a szervezetünk, a testünk egészségére vannak hatással, hanem a kedélyállapotunkra, a hangulatunkra is. Tehát a megfelelő élelmiszerek rendszeres és folyamatos fogyasztásával, illetve a káros ételek elkerülésével elérheti a vágyott örömöt. Íme a boldogság-étrend.

Christine Bailey táplálkozás-terapeuta nevéhez kötődik a boldogság-étrend, amelynek hatása már három nap után is érezhető. Ajánlásait saját kutatásaira alapozta. Szerinte ahhoz, hogy elkezdhessünk dolgozni testünk egészségén, először

az agyunkat kell rendbe tennünk.

Az étrend alapjait a Brain Boost Diet című könyvében fejtette ki. Olyan élelmiszerek fogyasztását javasolja, amelyek fokozzák a hangulatot azáltal, hogy a szervezet különböző kémiai anyagokat állít elő belőlük.

Forrás: Shutterstock

A boldogsághoz a gyomron keresztül vezet az út

A boldogság-étrendben mindössze hat fontos dolgot kell szem előtt tartania: kerülje a feldolgozott élelmiszereket, ne legyen zsírfóbiája, igyon rendszeresen zöld teát, egyen D-vitaminban és magnéziumban gazdag ételeket, valamint

mindennap fogyasszon valamilyen fermentált élelmiszert.

A kiegyensúlyozatlan vércukorszint hatással van a hangulatra. Ennek figyelése a leggyorsabb módja annak, hogy elérje a boldogságot.

A feldolgozott élelmiszerek, finomított cukrok, gyümölcslevek és a keményítő helyett alapozzon inkább a sovány fehérjékre – például hal, csirke, szójabab –, az antioxidánsokban gazdag zöldségekre és gyümölcsökre, illetve az egészséges zsírokra, amelyek az avokádóban, az olajbogyóban és a különböző diófélékben vannak.

Agyunk mintegy 60%-át Ómega-3 zsírok és foszfolipidek alkotják. Az egészséges zsírok javítják a koncentrációs készségeket és a hangulatot.Az olívaolaj és a kókuszolaj a legjobb egészséges zsírforrás. Az extra szűz, minőségi olívaolaj polifenolban és egyszeresen telítetlen zsírokban gazdag, megóvja az agysejteket, és gyulladáscsökkentő hatású. Az olajos halakban, dióban, len- és chia magban található Ómega-3 zsírsav fokozza a hangulatot, és enyhíti a depresszió tüneteit.

A zöld tea nemcsak antioxidánstartalma miatt fontos az agy számára, hanem mert segíti a koncentrációt,

és csökkenti a stressz-szintet.

A D-vitaminban gazdag élelmiszerek is hangulatváltozást eredményezhetnek, ezért kell rendszeresen fogyasztani májat és gombát is – főleg télen, amikor kevés napfény éri az embert.

A magnézium felveszi a harcot a szorongás ellen, és javítja az alvásminőséget. Mindig gondoskodjon róla, hogy legyen a hűtőben spenót, hüvelyesek, diófélék, magvak és teljes kiőrlésű gabonafélék.

TOVÁBBI ÉRDEKES CIKKEK, RECEPTEK AZ ORIGO GASZTROROVATÁBAN: