Fogyni akar?

2018.10.25. 09:00

Az Amerikai Egyesült Államokban a felnőtt lakosság több mint egyharmada elhízott. Ez egy rendkívül sokkoló statisztika, főleg, ha a japán és az indiai adatokból indulunk ki, ahol az elhízás aránya 5% alá esik. Mi a különbség? Mit csinálnak az emberek másképp? Hogyan vagy mivel étkeznek? Ideje a fehérkenyeret rozsra, a villát pedig evőpálcára cserélni!

Mi a japánok titka? A kis adagok és a színes, szezonális zöldségek vizuálisan vonzó tálalása; nemcsak étvágygerjesztő, hanem még egészséges is.

Ha kis adagokban fogyasztjuk el ételeinket, könnyebb ellenőrizni a bevitt kalóriamennyiséget, a zöldségek pedig

tele vannak vitaminokkal és ásványi anyagokkal.

Mivel rendkívül sok szusit esznek, körültekintően kell megválasztaniuk, milyen tengeri herkentyűből készül. A higany, amely idegrendszeri károsodást is okozhat, elsősorban a tonhalban, a királyrákban és a kardhalban fordul elő. Ezért érdemes a lazacból, tintahalból és garnélarákból készült fajtákat választani.

Kínában az evőpálcáknak két haszna van: ezek használatával kevesebbet és lassabban esznek az emberek.

A szakemberek az étkezés gyorsaságát összefüggésbe hozták az elhízással. Tehát minél gyorsabban kapkodjuk be a tányérunkon lévő falatokat, annál nagyobb az esély a nadrágméret növekedésére.

Forrás: Shutterstock

Etiópiában az injera egy tradicionális, tefflisztből készült kenyér, amelynek magas a rost-, a fehérje- és a C-vitamin-tartalma. A teff egy aprószemű, gluténmentes gabona, tökéletes választás a rizs helyettesítésére. A hagyományos etióp diéta egyébként injerából készült ételeket tartalmaz.

Az indiai konyha a finom ízekről és az egészséges fűszerekről híres, amelyeknek számos jótékony hatása van. Ilyen a kurkuma, a gyömbér és a paprika, amelyek például segítenek a koleszterinszint csökkenésében.

Olaszországban a vacsorához dukál egy pohár bor is. A borok rendszeres fogyasztását antioxidánstartalmuk miatt ajánlják. A kutatók szerint a szőlőből készült italok közül (fehérborok, szőlőlevek stb.) a vörösbor a legjobb választás, ha az egészségünkről van szó.

A mediterrán étrend egészségügyi előnyeinek

híre már bejárta az egész világot. A hagyományos mediterrán konyha sokféle zöldséget, gyümölcsöt, gabonát és hüvelyest, valamint kis mennyiségű húst, halat, tejterméket és olívaolajat tartalmaz. Ha nem is étkezünk 100%-ban az étrend szerint, érdemes néhány receptet ellesni a görögöktől.

Ezzel szemben a skandináv konyha nem használ túl sok zöldséget. Viszont rendkívül híres – főleg Svédországban – a rozskenyér. Próbáljuk ki a teljes kiőrlésű és a fehérkenyér alternatívájaként.

TOVÁBBI ÉRDEKES CIKKEK, RECEPTEK AZ ORIGO GASZTROROVATÁBAN: