4 étel, amely ébren tart éjjel

2019.02.23. 09:00

Vannak élelmiszerek, amelyektől érdemes távol maradni legalább 4-6 órával elalvás előtt. Előfordulhat, hogy a nem megfelelően megválasztott vacsora egész éjjel ébren tarthat. Gondoljunk a zsíros és fűszeres ételekre, amely után garantált az álmatlan forgolódás. A táplálkozási szakemberek szerint azonban vannak olyan egészségesnek titulált ételek, amelyek fogyasztása szintén kiűzi az álmot a szemünkből.

A telített zsírtartalmú sajtok, mint a svájci, a cheddar, a kék és a parmezán, kihívást jelentenek az emésztésnek, különösen akkor, ha lepihenünk

– mondja a Los Angeles-i táplálkozási tanácsadó, Maggie Moon.

Ha vacsora után túl hamar megyünk aludni, beindul a melatonin, vagyis az alváshormon termelése, csökken a test teljesítőképessége, és az emésztőrendszer nem fogja maradéktalanul feldolgozni az ételt.

Ez végül savas refluxhoz, égető, kényelmetlen érzéshez vezet.

Ezért Moon azt tanácsolja, hogy ezeket a sajtokat legalább lefekvés előtt 4 órával korábban fogyasszuk el.

A sajtokat legalább lefekvés előtt 4 órával korábban fogyasszuk elForrás: Image Source/© Image Source, all rights reserved./Megan Maloy

Ha édességről van szó, akkor tudjuk, hogy a magas kakaótartalmú étcsokoládé (legalább 75%-os) a legegészségesebb alternatíva a csokoládék közül. Kivéve akkor, ha lefekvés előtt esszük.

Egy vagy két kocka étcsokoládéban negyedannyi koffein van, mint egy csésze kávéban, és feleannyi, mint egy csésze fekete teában, mondja Moon.

Ne feledjük, hogy vannak emberek, akik genetikailag gyorsabban, míg mások lassabban dolgozzák fel a koffeint. Ez utóbbi esetben a koffein hosszabb ideig marad a szervezetben, és több lesz a mellékhatása. Hacsak nem vagyunk biztosak abban, hogy a szervezetünk gyorsan dolgozza fel, maradjunk távol az étcsokoládétól lefekvés előtt.

Egy bögre zöld tea majdnem annyi koffeint tartalmaz, mint egy csésze kávé.

Az utóbbi időben egyre népszerűbb a matcha fogyasztása, amely zöld tea porított formában. Süteményekhez, turmixokhoz adják hozzá előszeretettel. Ha ezeket nem a megfelelő időben fogyasztjuk, ne számítsunk édes álomra. Főleg mivel a desszertek általában cukrot is tartalmaznak, amely megemeli a vércukorszintet. Ez is okozhat éjszakai ébrenlétet.

Noha a hamburgert nem szokták az egészséges fogások közé sorolni, ha otthon, minőségi alapanyagokból készül minden összetevője, akkor valójában nincs gond vele.

A marhahús kiváló fehérje- és vasforrás, de a fehérje és a zsír megemésztése eltarthat egy ideig. Ezért kell legalább 4 órával lefekvés előtt enni. Ezzel szemben a csirke és a pulyka kevesebb telített zsírt tartalmaz, ezáltal az emésztése is könnyebb, mint a marhának.

TOVÁBBI ÉRDEKES CIKKEK, RECEPTEK AZ ORIGO GASZTROROVATÁBAN: