Nem a magazinok lapjain fogjuk megtalálni a tökéletes diétás módszert

2019.04.23. 07:16

A múlt hét igazán eseménydús és tanulságos volt – nem csak a húsvét miatt. Megtanultuk, hogyan helyettesíthetjük egészségesen a cukrot, hogyan lesz tökéletes a húsvéti sonka, illetve hogy nem kell egész nap répát rágcsálnunk, ha le akarunk adni néhány kilót. Kiderült továbbá, hogy elhízhatunk, ha kihagyjuk a reggelit, illetve, hogy a mentes húsvét is ugyanolyan élvezhető, mint a hagyományos. Heti gasztro-összefoglaló.

9 bámulatos húsvéti asztaldísz

Ünnepelje jövőre is a húsvétot vidám, sárga díszekkel! Tegye a kedvencek közé ezeket a szuper asztaldíszeket, és jövőre nem kell keresgélnie.

5 természetes alternatíva cukor helyett

A legtöbben még mindig feldolgozott cukrot használnak a különböző desszertek édesítésére. Pedig ma már egyre könnyebb helyettesíteni valamilyen természetesebb alternatívával.

Az első számú természetes édesítőszer a tiszta, nyers mézForrás: Shutterstock

Hiába könnyebb az emésztésük a szervezet számára, ezek fogyasztását is érdemes korlátozni. Íme 5 egészségesebb választás cukor helyett és egy cukormentes recept Iklódi Dórától, a Cukormentes örömök című könyv szerzőjétől.

A magyar bor meghódítja Közép-Európát

A gödöllői Szent István Egyetemen megalakult a közép-európai Gasztronómiai és Sommelier Egyesület, amely fő célkitűzéseként a térség átfogó gasztronómiai és kulturális örökségeinek megőrzését és terjesztését határozta meg.

Elhízhatunk, ha kihagyjuk a reggelit

Bár egyértelműnek tűnhet, hogy mit értünk reggelizés alatt, mégis nehezen tudnánk egészen pontosan meghatározni a fogalmát. Hisz a 10 órakor, munka közben bekapott pogácsa és a 8 órakor, asztalnál elfogyasztott rántotta között időben és összetételben is nagy különbség van.

Fontos, hogy mindig a teljes értékű gabonát vagy teljes kiőrlésű lisztet tartalmazó fajtákat válasszuk jelentős élelmirost-tartalmuk miatt!Forrás: Shutterstock

Elmondható, hogy Magyarországon a 7-14 éves gyermekek egyharmada reggeli nélkül ül az iskolapadba. Ez a helyzet az életkor előrehaladtával tovább romlik, ugyanis a 15-16 éves gyermekeknek csak kevesebb, mint a fele fogyaszt minden hétköznap reggelit. Mit és mikor kellene reggelizniük? Mi történik, ha folyamatosan elhagyják?

Mentes húsvét: komplett menü ételallergiásoknak

Az ünnepekre való felkészülés mindig nagy munka – főleg, ha ételallergiás vagy -érzékeny van a családban. Sok esetben neki külön kell sütni-főzni, de van, amikor az egyszerűség kedvéért az egész család mentes menüt kap. Persze a következő mentes fogások nem csak húsvétkor kerülhetnek az asztalra, hanem bármely nap.

Ön tudja, mit neveznek a kínaiak boldog diófélének?

Tudta, hogy a perzsák a pisztáciát mosolygós diófélének, a kínaiak pedig boldog diófélének is szokták hívni? Hiszen, amikor megérik, a csonthéja megnyílik, és olyan hatást kelt, mintha mosolyogna. Vagy azt, hogy mértékletes fogyasztással elősegítheti a fogyást és javíthatja a vércukorszintet?

A pisztácia tele van antioxidánsokkalForrás: Shutterstock

A pisztácia tele van antioxidánsokkal, rostokkal és fehérjékkel, emellett egyszeresen telítetlen zsírsavakban és olajokban gazdag. Az egyszeresen telítetlen zsírsavak nem rakódnak le a vérerek falaira, nem halmozódnak fel, könnyen elégnek. Kell ennél több?

Ki mondta, hogy nehéz rendet tartani a konyhában?

Senki sem szereti a rendetlen konyhát, ez biztos. Sokan mégis mindig káoszban élnek, mert képtelenek megtalálni az arany középutat: a konyha uralkodik fölöttük, és nem ők a konyhán. Ezekkel a tippekkel azonban meg lehet nyerni a háborút.

Ezt egye, ha zsírt akar égetni

Milyen alapanyagokból áll a tökéletes étrend? Olyanokból, amelyek növelik a teltségérzetet, és csökkentik az étkezések között jelentkező farkaséhséget. Még jobb, ha közben segítik az anyagcserét és égetik a zsírt is.

Egy átlagos felnőttnek napi 20-25 gramm rostot kellene bevinnieForrás: Shutterstock

Íme, négy olyan élelmiszer, amely minden felsorolt kritériumnak megfelel. A bogyós gyümölcsök, mint például a fekete áfonya, a málna és az eper. Antioxidánsokban, tápanyagokban és rostokban gazdagok, mindemellett alacsony a kalóriatartalmuk. Na, de mi van még?

Kókuszkocka, ahogy a nagyi készíti

A kókuszkocka egy igazi klasszikus, amelynek a receptje minden nagymama kockás füzetében ott lapul. Elkészíteni egyáltalán nem nehéz, de íme egy kis videós segítség hozzá.

Céklás csipsz és sajtos csokinyuszi lehet az új húsvéti kedvenc

Évről évre folyamatosan és fokozatosan nő itthon a minőségi és prémiumédesség iránti kereslet. Mind többen választják tudatosan a kiváló alapanyagokból előállított, magas hozzáadott értéket képviselő termékeket, többek között a magas kakaótartalmú csokoládét, teljes kiőrlésű kekszeket és különleges édességeket.

Húsvétra a gyártók olyan termékeket is bejelentettek, mint a sajttorta ízvilágát idéző sajtos csokinyusziForrás: Shutterstock

Húsvétra a gyártók olyan termékeket is bejelentettek, mint a rubinvörös csokitojás, a sajttorta ízvilágát idéző sajtos csokinyuszi, és megjelent a különféle módon pörkölt törökmogyoróval dúsított csokimókus is. A csipszeknél tengeri sós, céklás és gyömbéres ízekkel válaszolnak az új fogyasztói igényekre, sőt egyes országokban édes burgonyacsipszeket is bevetnek.

Tojáspucolási trükk (nem csak) húsvétra

Mindenkivel előfordult már, hogy bajlódott a keménytojás pucolásával, lejött a fehérje egy része is a héjjal együtt. Nemcsak csúnya ilyenkor a tojás, de macerás is a művelet. Itt a megoldás!

Cukor- és gluténmentes kókuszgolyót hoz a nyuszi

Iklódi Dóra, a Cukormentes örömök című könyv szerzője, újragondolta a kókuszgolyót, mint hagyományos vendégváró desszertet, és cukor- valamint gluténmentessé tette. Így bebizonyította, hogy a mentes is lehet finom. Elkészítéséhez sem cukor, sem különösebb konyhai gyakorlat vagy kézügyesség nem szükséges.

Baconos fasírtgolyók húsvétra

Vagy akár a mindennapokra! Tény, hogy a fasírt olyan vendégváró étel, ami húsvétkor gyakran kerül az asztalra a hidegtál mellé, ám nem csak az ünnep alkalmával készíthetjük el.

Kíváncsi, melyek a fogyókúrával kapcsolatos legnagyobb tévhitek? Akkor lapozzon tovább!

Előző
  • 1
  • 2
Következő