Ezek a hagyományos japán étrend előnyei

2019.05.12. 13:30

A Hokkaido Egyetem Doktori Iskola és a japán Tenshi Főiskola kutatói egy felmérést végeztek a japán lakosság táplálkozási szokásainak és mentális és fizikai egészségének elemzésére. A vizsgálat 278 egyénen alapult, akik mind fizikailag, mind mentálisan egészségesek és legalább 40 évesek voltak. A kutatócsoport ezután értékelte a résztvevők napi táplálékfogyasztását, mint például a rizs, a rizsalapú ételek, a kenyér, a tészta és a gabonafélék három fő ételét: reggeli, ebéd és vacsora.

A tanulmány kimutatta, hogy az alvás minőségének javulása és az általános életminőség összefügghet a rizs fogyasztásával. A tészták és a kenyérbevitel azonban nem mutatta ugyanazokat a értékeket. Eközben a rizs és a miso vagy a szójabab-paszta leves kombinációja - egy másik japán táplálékkapocs - javíthatja a testi és szellemi egészséget is. 

rizsForrás: Shutterstock

Ezek az eredmények alátámasztják azt a korábbi  vizsgálatot, amely a japán étrend változásait vizsgálta 15 évenként, a kognitív hanyatlás megelőzésére.

 

A miso olyan flavonoidokat tartalmaz, amelyek segítik az agyi működés és a tanulási képesség növelését, és javítják a memóriát.  

A tudósok végül elismerték, hogy a magas átlagos életkor a Japán a táplálkozásnak, nem pedig a géneknek köszönhető . A kutatók azt is elmondták, hogy a jelenlegi tanulmány a rizsbevitel és a fizikai és mentális egészség közötti kapcsolatra is utal.

Továbbá  megjegyezték, hogy a hagyományos japán étrend hatását befolyásoló tényezők egyike az, hogy mennyi ideig tart egy személy egy adott diétát. Például a tanulmány résztvevői 1975 óta hagyományos japán étrendet fogyasztottak.„A rizs-központú japán étrend hozzájárulás az egészséghez ezek olyan élelmiszerek, amelyeket már régóta ismernek a japánok" - írták a kutatók.

Miért egészséges a hagyományos japán étrend?

A Washoku az ízét a hozzávalókból alapozza meg - a nyugati étrendtől eltérően a hagyományos japán étrend nem használja az ízesítő adalékokat. Ehelyett az ízeket az összes összetevőből különböző technikákkal nyerik.

A Washoku nem használja a cukrot, a cukor helyett mirint használnak édesítőszerként a japán főzéshez. Ez 100 g-ban 58 g (g) cukrot tartalmaz, szemben a 100 g fehér cukorra számított 98 g cukorral. Alacsonyabb glikémiás indexe jelzi, hogy a mirin-fogyasztásból származó energia tovább tart, és a cukorszint stabil marad.

Gazdag zöldségekben ;ahagyományos japán étrend főként vegetáriánus alapanyagokból áll, amelyek főként főttek.Egyszerű előkészítése; a Washoku egyszerű, mert az ételek nem igényelnek sok további ízesítést; természetes ízei csak természetes alapanyagokból származnak.

Forrás: Pinterest

A Washoku legszebb stílusa, egy főételből, két oldalsó ételből, rizsből és miso levesből áll. Minden étkezés rizst és miso levest, valamint főételeket tartalmaz. A főétel tipikusan hal vagy hús, mint fehérjeforrás, míg az oldalsó ételek általában zöldségeket, gombákat és hínárokat tartalmaznak.