Erre mindenképp figyeljünk, ha zöldséget sütünk

2019.07.27. 17:26

Milyen jó lenne egy adag sült zöldség az egészben sült csirke mellé. Már a gondolatra megkordul a gyomrunk. Mielőtt azonban nekilátnánk az elkészítésnek, érdemes néhány, eddig jól megszokott lépést ezúttal átgondolni.

Biztosan meg kell hámozni őket?

Néha igen. Például, amikor burgonyapürét készítünk. De általában nem. Azzal ugyanis, hogy meghámozzuk,

értékes antioxidánsoktól és rostoktól vonjuk meg magunkat

például a cukkini, a cékla, a burgonya vagy a sárgarépa esetén. Inkább mossuk meg jó alaposan, ha lehet, kefével és süssük meg így.

Ne zsúfoljuk túl a zöldségeket sütésnél!Forrás: Shutterstock

Gond lehet a nem megfelelő hőmérséklet

Ha azt tapasztaljuk, hogy sütés után a zöldségek kívül nem aranybarnák és ropogósak, akkor a sütési hőmérséklettel van a gond. A 200 fok a legideálisabb.

Ám ez még nem minden, ugyanis az sem teljesen mindegy, hogy milyen tepsit használunk.

A sütőlapok a legjobbak az alacsony oldaluk miatt. Minél magasabb egy tepsi oldala, annál kevésbé párolog el a víz megfelelően, így a zöldségek levesesek lesznek.

Ne zsúfoljuk a zöldségeket!

Vagyis: győződjünk meg róla, hogy a sütőlapon egyenletesen oszlattuk el őket. Ha nem elég nagy a tepsi, akkor inkább süssük két adagban a zöldségeket, különben nem pirulnak, hanem párolódnak. Spórolhatunk a hellyel, ha a répát a hosszanti oldala mentén daraboljuk fel, a burgonyát pedig ékalakúra vágjuk.Illetve figyeljünk rá, hogy közel azonos méretre vágjuk őket.

Ne feledkezzünk meg a fűszerről!

Használjunk olajat, sót, borsot vagy akár dörzsöljük be a zöldségeket valamilyen száraz fűszernövénnyel, például kakukkfűvel vagy rozmaringgal. És van itt még egy fontos szabály: a porózus zöldségek,

mint a padlizsán vagy mondjuk a gombák, több olajat igényelnek, mint például a gyökérzöldségek.

Ne süssük az összes zöldséget egyszerre

A különböző zöldségeknek különböző a sütési ideje. A burgonya lassabban pirul meg, mint a spárga. Erre is érdemes figyelni, különben lesz pár olyan zöldségünk, amit túlsütöttünk. Arról nem beszélve, hogy minél rövidebb a sütési idő, annál több vitamin marad benne.

TOVÁBBI ÉRDEKES CIKKEK, RECEPTEK AZ ORIGO GASZTROROVATÁBAN: