Szereti a mazsolát? Akkor ennek örülni fog

2019.11.04. 14:28

A legtöbb aszalt gyümölcs cukor- és kalóriatartalma túl magas, ugyanakkor mérsékelt fogyasztás esetén számos egészségügyi előnnyel járnak. A mazsola például egy kiváló példa erre. Nemcsak alapvető tápanyagokban gazdag, de egy rendkívül sokoldalú alapanyag is.

A mazsola élelmi rostban gazdag, ami hozzájárul az egészséges emésztéshez és a teltségérzethez. Emellett javíthatja a koleszterin- és vércukorszintet is. 

A roston kívül antioxidánsokat is tartalmaz, továbbá kalcium, vas, magnézium, kálium, foszfor és szelén is van benne. 

A réz, a vas, a kálium és a magnézium a gyomorsav kiegyensúlyozásával segítik fenntartani a szervezet savbázis-egyensúlyát. Sőt, a kálium és a magnézium eltávolíthatják a szervezetben lévő méreganyagokat.

Forrás: Shutterstock

A mazsolában lévő tápanyagok hozzájárulnak továbbá a vörösvérsejtek előállításához is. Ezek szállítják az oxigént a test különböző részeibe. 

A benne lévő oldható rostok elősegítik a rendszeres bélmozgást, csökkenthetik a koleszterinszintet, megakadályozhatják a székrekedést, és teltségérzetet biztosítanak. 

A mazsola polifenolok gazdag forrása, ami egy antioxidánshatású növényi vegyület. A polifenolok megakadályozzák a szem különböző részein az oxidatív stressz okozta gyulladások kialakulását. 

Ezek a gyulladások hozzájárulnak a szembetegségek, mint a szürkehályog vagy a makuladegeneráció kialakulásához. 

Egészségügyi előnyei miatt nagyon népszerű alapanyag, bár mivel magas a kalóriatartalma, a legjobb, ha rendszeresen, de mérsékelten fogyasztjuk. Naponta maximum egy marék egészséges alternatívája lehet például a csipszeknek vagy a gumicukroknak.

TOVÁBBI ÉRDEKES CIKKEK, RECEPTEK AZ ORIGO GASZTROROVATÁBAN: