Hat ok, amiért érdemes babot enni

2020.02.19. 08:23

Imádjuk a babfőzeléket! Ó, és a bablevest is! Főleg jó füstölt hússal, hm, mennyei! Szerencsénk van, hiszen a bab rendkívül tápláló, fehérjében és rostban gazdag alapanyag. Ez azonban csak egy-két tény a sok közül, amelyért érdemes lenne gyakrabban fogyasztani. Nézzük meg, hogyan támogatja a bab a szervezetünket.

Magas a rosttartalma

A bab, a lencse és a csicseriborsó természetesen magas rostartalommal bírnak. A magas rosttartalmú étrend táplálja a jó bélbaktériumokat. A cél az, hogy

minél több oldható és oldhatatlan rostban gazdag ételt együnk naponta.

Az oldható rostok feloldódnak a vízben, könnyen emészthetők, az oldhatatlan viszont áthalad a bélben, segít elkerülni a székrekedést és hozzájárul a belek egészségéhez.

Magas a fehérjetartalma

A babnak természetesen magas a fehérjetartalma is, ami nagyszerű hír azoknak, akik nem esznek húst és egyéb állati eredetű fehérjéket. A fehérje elengedhetetlen építőeleme a szöveteknek, plusz az enzimek és a hormonok előállításában is van szerepe.

Rostban gazdag, emellett káliumot és más vitaminokat is tartalmaz, amelyek segítik az érrendszer védelmétForrás: Shutterstock

Létfontosságú tápanyagokat tartalmaz

A babban jelen van számos létfontosságú alapanyag, mint a folát. Emellett a kutatások szerint a bab gazdag polifenolokban is, amelyek egyfajta antioxidánsok. Ezek segíthetnek megvédeni a testet különféle betegségektől.

Hozzájárul a szív egészségéhez

Egy 2017-es metaanalízis szerzői szerint a szív- és érrendszeri betegségek csökkenésének egyik oka az, hogy az emberek a nagyobb zsírtartalmú állati fehérjéket babbal helyettesítik.

Egy 2013-as áttekintés és metaanalízis egyértelmű összefüggést talált a babfogyasztás és a szívkoszorúér-betegségek alacsonyabb kockázata között.

Segíthet stabilizálni a vércukorszintet

Ez a benne lévő rostoknak köszönhető. Egy 2018-as áttekintő vizsgálat keretében arra a következtetésre jutottak a szakértők, hogy a magas rosttartalmú étrend csökkentheti a 2-es típusú cukorbetegség kockázatát.

Később leszünk éhesek

A magas rosttartalmú alapanyagok, így a bab is, fokozzák a teljességérzetet, és

tovább érezzük magunkat jóllakottnak.

Próbáljuk ki a következő receptet!

Babos-sajtos Taquito

Hozzávalók:

  • 1 csésze fekete bab, átöblítve, megfőzve
  • ½ csésze reszelt sajt
  • tortillatekercs
  • olívaolaj a sütéshez
  • salsaszósz
  • tejföl

Elkészítés:
Egy közepes tálban törjük össze a babot egy csipet sóval és a sajttal. Jól dolgozzuk össze.
Oszlassuk el egyenletesen a keveréket a tortillákon és tekerjük fel.
Melegítsük fel az olajat egy serpenyőben és pirítsuk meg rajta a tekercseket, hogy ropogósak legyenek.
Tálaljuk salsaszósszal vagy tejföllel.

TOVÁBBI ÉRDEKES CIKKEK, RECEPTEK AZ ORIGO GASZTROROVATÁBAN: