Isteni kalács a nagyitól a hétköznapokra

fonott kalács
Noha a húsvét már elmúlt, a süteményekből és a sonkából maradt még a hűtőben. Sajnos a kalács már elfogyott, amelynek receptjét még a nagyitól kaptuk, de ugyan ki mondta, hogy csak húsvétkor készíthetjük el? Gyűjtsük egy csokorba kedvenc receptjeinket, és dobjuk fel velük a szürke hétköznapokat! Legyen töltött tojás a reggeli, húsvéti kalács a tízórai és sonka az ebéd, ha úgy akarjuk. Heti gasztro-összefoglaló.

Süssünk süteményeket otthon! – Így készül az Ördögpirula

Maradj otthon, ez most a legfontosabb tanács mindenkinek. Sok más elfoglaltság mellett a folyamatos otthoni létet azzal is hasznossá lehet tenni, hogyha sütögetünk - például süteményeket.

Kerüljük ezeket a hibákat a burgonya tárolásánál

Bár felhalmozni most sem szükséges az alapanyagokat, azért az észszerűség határain belül maradva feltölthetjük a kamrát és a fagyasztót. A burgonya egy sokoldalú zöldség, biztos helye van a kamrában. A kérdés már csak az: hogyan tároljuk, hogy sokáig elálljon?

Forrás: Taste of home

Törekedjünk arra, hogy megbízható forrásból vásároljuk a burgonyát, próbáljunk ép darabokat összeválogatni. Legyen jó kemény és kevésbé illatos. Ha a burgonya elkezd puhulni, illetve furcsa illatot áraszt magából, akkor már nem friss, semmiképp se vegyük meg.

Puha húsvéti kalács a nagyitól

Húsvétkor nemcsak sonka és tojás kerül elmaradhatatlanul az asztalra, hanem finom puha, omlós kalács is – egyenesen a sütőből, istenien illatozva. Az elkészítése nagyon egyszerű, mindössze a tésztának kell hosszabb idő, mire megkell.

Boldogabbak leszünk, ha rendszeresen reggelizünk egy tanulmány szerint

A jó egészség és az általános jólét fontos része a boldogság és a pozitív lelkiállapot. Életünk során vannak jó és rossz napjaink, aminek nem tulajdonítunk túl nagy jelentőséget. Egyszer fáradtabbak és stresszesebbek vagyunk, máskor valamivel jobban érezzük magunkat.

Forrás: Shutterstock

A közérzetünkre nemcsak az alvás minősége és a rendszeres vízfogyasztás van hatással, hanem a kiegyensúlyozott táplálkozás és a bőséges reggeli is. Az éjszakai alvás után reggelről látjuk el a testünket a szükséges tápanyagokkal.

Mennyei fahéjas csiga, amely felülmúlja a boltit

Nincs is jobb illat annál, mint amikor kivesszük a sütőből a megpirult fahéjas csigákat. Csupán pár másodperc, és körül is leng minket az édes aroma. Csak egy pillantás az elkészült finomságra, és máris a szánkban érezzük a fahéj jellegzetes ízét. Lehet belőle reggeli, tízórai, de akár uzsonna vagy desszert is.

10 konyhai trükk, amelyeket a szüleinktől tanultunk

Talán ön is emlékszik, amikor gyerekként felült a pultra, és figyelte az édesanyját, ahogy dagasztotta a süteményhez a tésztát. De az is lehet, hogy az édesapjának segített be, amikor szombatonként reggelit készített a családnak.

Forrás: Dreamstime

Bárhogy is, a legtöbben a szüleiktől tanulják meg a főzés rejtelmeit. Összegyűjtöttük a leggyakoribb trükköket, amelyeket tőlük lestünk el és a mai napig megkönnyítik az életünket.

Szódás kenyér élesztő nélkül húsvétra

Isteni finom és sokkal gyorsabban elkészül, mint egy élesztős kenyér a szódás kenyér, amelyből akár szendvicseket is készíthetünk húsvétkor. Semmiképp se felejtsünk el írót és lisztet venni a boltban.

Ezek a gyümölcsök és zöldségek teremnek Magyarországon tavasszal

A szezonális zöldségeket a természet biztosítja, nem pedig import vagy üvegházak. Keressük ezeket a zöldségeket és gyümölcsöket a nyitva lévő piacokon, a boltok polcain és a helyi termelőknél. A tavaszi zöldségekkel és gyümölcsökkel feltölthetjük a testünket vitaminokkal.

Forrás: Shutterstock

Érdemes minden évszakban a szezonális, illetve az előző szezonból tárolható idényzöldségeket és -gyümölcsöket előnyben részesíteni. Ezeket nem kell távoli országokból hazánkba szállítani, nem utaznak több ezer kilométert.

Last minute húsvéti desszert 10 perc alatt

Itt ez a könnyű desszert, amely 10 perc alatt elkészül. A legjobb benne, hogy bármikor elővehetjük, ha édességre vágyunk. Ajándékozzuk meg magunkat egy kis édes csábítással a szürke mindennapokban.

Brownie liszt nélkül húsvétra - recept

Ez a brownie lesz az új kedvencünk. Ezentúl biztosan nem csak húsvét alkalmával fogjuk készíteni. A legjobb benne, hogy nem kell hozzá liszt, mindössze vaj, csokoládé, cukor, tojás és kakaópor. Lássunk neki!

Így foglalta le az anyuka a gyerekeket néhány édességgel, kreatívan

Maradjunk otthon – halljuk mindenhonnan, mi pedig eleget is teszünk a kérésnek. Azonban mindez sokkal nehezebb gyerekekkel, nem egyszerű lefoglalni őket. Egy édesanya viszont nagyon kreatívan oldotta meg ezt a dolgot. Házi moziba invitálta a kicsiket.

Kíváncsi Jamie Oliver 15 perces pizzareceptjére? Akkor lapozzon tovább!