Manapság számos immunitást fokozó szuperétel elérhető már, ám van egy, ami ott pihen a konyhánk polcán, és szinte észre sem vesszük. Ez a kurkuma, amely csodás tulajdonságait a benne lévő kurkuminnak köszönheti. Hihetetlen egészségügyi előnyeit még a mai napig kutatják, ezért érdemes megtanulni, hogyan építhetjük be az étrendünkbe. Elengedhetetlen vitaminokat és ásványi anyagokat tartalmaz, mint a cink, a vas, a kalcium, a kálium, a mangán, a foszfor, a kurkuminoidok, valamint a B-, a B2-, a B3- és a C-vitamin.

Mivel a kurkuma gyulladásgátló, antiszeptikus és antibakteriális hatású, csökkentheti a koleszterinszintet, szépítheti a bőrt, szórjuk meg vele bátran a rizsünket, a curryt, a rántottánkat vagy a tükörtojást. A kurkuma jól párosítható csilivel, mustármaggal és köménymaggal.

Emellett megszínezhetjük vele leveseinket, például a krémleveseket, illetve szép sárgára festi a palacsintatésztát is.

Kiváló helyettesítője a sáfránynak, jól illik a halételekhez, a babhoz és persze a lencséhez is. A curry fűszerkeverékek alapja, amit otthon is elkészíthetünk kurkuma, gyömbér, Cayenne-bors, koriander és fahéj felhasználásával.

Forrás: shutterstock.com

Ám nemcsak ételeink fűszerezésére használhatjuk, hanem akár tea is készülhet belőle. Forró vízhez keverünk kurkumaport vagy frissen reszelt kurkumát, ízesítjük citrommal és mézzel és már fogyaszthatjuk is. Hasonlóan gyorsan készül a kurkumás tej, ami egy ősi ajurvédikus gyakorlat.

Leginkább lefekvés előtt isszák, például Indiában.

Készíthetünk belőle pasztát, ha a kurkumaport összekeverjük kókuszolajjal, és hagyjuk megkötni. Ezt is feloldhatjuk a meleg tejben, de akár magát a port is. Ízesíthetjük mézzel és cukorral.

Szintén kézenfekvő megoldás kurkumát adni a reggeli trumixunkhoz. Kiváló kiegészítője a bogyós gyümölcsös, a mangós-őszibarackos-kókuszos és az epres-kelkáposztás-narancsos-mandulatejes smoothie-nak.