A mángold egy nagyon értékes zöldség, levele és szára tele van vitaminokkal, ásványi anyagokkal és szerves savakkal. Alacsony az energia-, ugyanakkor magas a rosttartalma, ami miatt a diétázók egyik kedvelt alapanyaga lehetne, ha nem hanyagolnánk el. A jövőben azonban biztosan oda fogunk figyelni rendszeres fogyasztására, ha megismerjük csodás tulajdonságait. Ezeket szedtük egy csokorba.

Kattintson a képre, galéria nyílik! Tudja meg, miért olyan értékes alapanyag a mángold.

Kattintson a képre a galériáért!Forrás: Shutterstock

Mángoldos omlett reggelire

Hozzávalók:

  • 4 db tojás
  • 1 evőkanál zsír
  • 1 csipet só
  • 6 db mángold 
  • reszelt sajt a tálaláshoz

Elkészítés:

Mossuk meg folyó víz alatt a mángoldot, vágjuk ki a szárát, majd aprítsuk fel a leveleit.
Reszeljük le a sajtot ízlés szerinti mennyiségben.
Olvasszuk meg a zsírt a serpenyőben, közben verjük fel a tojást. Keverjük bele a sót, a mángoldot, és öntsük a serpenyőbe.
Amint elkészült az omlett, tálaljuk melegen reszelt sajttal.