Amikor felmerülnek a zöld leveles zöldségek, a legtöbbünknek a spenót és a kelkáposzta jut az eszébe. A rukkola kevésbé örvend nagy népszerűségnek, jellegzetes borsos ízét kevesen kedvelik. Pedig valójában könnyű beépíteni az étrendbe, ráadásul számos egészségügyi hatása is van fogyasztásának. Ezeket gyűjtöttük össze.

Kattintson a képre galéria nyílik!

Kattintson a képre, és tudja meg, miért érdemes rukkolát enniForrás: Shutterstock

Hogyan fogyasszuk?

Locsoljuk meg olívaolajjal, citromlével, szórjuk meg sóval és borssal, majd forgassunk bele apróra vágott sajtokat. Kész is a finom és egészséges saláta!

Vagy próbáljuk ki a rukkolás szilvasalátát! A rukkolát keverjük össze szilvaszeletekkel, szórjuk meg szezámmaggal, hagymával, sóval, borssal, reszelt sajttal, és locsoljuk meg mézzel.

A rukkola kiváló kiegészítője továbbá a pizzáknak. Belekeverhetjük levesekbe, krémlevesekbe, hozzáadhatjuk a pesztóhoz, kicsit megpárolva a grillezett húsok mellé is kiváló. Fogyaszthatjuk turmixok és szendvicsek alapanyagként, illetve péksüteményekbe sütve is.