A zöldségben és gyümölcsben gazdag táplálkozás fontosságáról nem véletlenül olvashatunk mindenhol. Elengedhetetlen ahhoz, hogy a szervezetünk a megfelelő módon, egészségesen tudjon működni. Ám nem is olyan egyszerű a zöldséges ételeket beépíteni az étrendünkbe, ha eddig szinte csak húsban és szénhidrátban gazdag ételeket ettünk. Szerencsére van néhány aduászunk, amit bármikor előhúzhatunk a paklinkból. Az egyik ilyen a zöldséges fasírtok széles tárháza.

Hogyan készül a zöldségfasírt?

Szinte bármilyen zöldség és hüvelyes, de még gomba is lehet az alapja. Készíthetjük babból, lencséből, borsóból, répából, cukkiniból, csicseriborsóból, illetve ezek keverékéből is.

Például répa, cukkini és krumpli házasításából nagyon finom fasírt készül.

A zöldségeket vagy hüvelyeseket a felhasználás előtt mindig készítsük elő, főzzük puhára. Fontos továbbá annak az alapanyagnak a kiválasztása, ami összetartja a fasírtunkat. Ez lehet áztatott zsemle, zsemlemorzsa, főtt rizs, főtt bulgur, de még zabpehely is.

Ne hagyjuk ki belőle a tojást és a fűszereket sem. Használhatunk borsot, sót, zöld fűszereket, mint a petrezselyem és a majoranna.

Zöldségfasírt. A kép csak illusztráció!Forrás: Shutterstock

Mivel dobhatjuk még fel?

Nyugodtan szórhatunk a keverékünkbe például aprított tökmagot, lenmagot vagy szezámmagot, illetve megforgathatjuk a gombócokat zsemlemorzsában is.

Nálunk a fokhagyma is kihagyhatatlan alapanyaga a zöldségfasírtoknak, úgyhogy, ha szeretjük, erről se feledkezzünk meg.

Tulajdonképpen a zöldségfasírt titka az, hogy jól be kell fűszerezni, és akkor biztosan nem lesz hiányérzetünk amiatt, hogy nem húsból van.

Hogyan süssük meg a fasírtokat?

Ahogy bármelyik másik fasírtot is. Locsoljunk meg olívaolajjal egy tepsit, sorakoztassuk rá a fasírtokat, és mehet is a sütőbe. De akár kisebb pogácsákat is készíthetünk,

amiket sütőben és serpenyőben is megsüthetünk.

Tulajdonképpen a saját preferenciánkon és szokásainkon múlik, hogyan sütjük meg a fasírtunkat.

Mivel együk?

Beletehetjük szendvicsekbe, készülhet főzelékhez, rizs vagy krumplipüré mellé, de akár levesbetétként is fogyaszthatjuk.

Ehetjük magában savanyúval vagy mártogatóssal, illetve sütés után megfőzhetjük paradicsomos vagy bármilyen mártásban, így mehet a tésztára.