Amennyiben el szeretnénk hagyni a húst az étrendünkből, netán megfogadtuk, hogy kevesebbet eszünk belőle, egy valamire nagyon oda kell figyelnünk. A változatos étkezésre, amely kellő mennyiségű növényi eredetű fehérjeforrást tartalmaz. Ne hagyjuk egyoldalúvá válni a táplálkozást, figyeljünk oda a felhasznált alapanyagokra, és építsük be a fehérjeforrásokat is az étrendünkbe. Íme a 8 legjobb vegetáriánus fehérjeforrás.

A fehérje nélkülözhetetlen tápanyagunk. Nemcsak az izmok fejlődésében van fontos szerepe, de hozzájárul a szövetek felépítéséhez,

az enzimek és hormonok előállításához, valamint a csontok, a bőr, a vér és a porcok építőeleme is.

Ezért kell körültekintően megválogatni alapanyagainkat a mindennapok során. Íme a 8 legjobb vegetáriánus fehérjeforrás.

Forrás: Shutterstock

Lencse

A lencse nemcsak kellő mennyiségű fehérjét, hanem rostot és lassú felszívódású szénhidrátot is tartalmaz. Gazdag folsavban, mangánban és vasban is. Készíthetünk belőle főzeléket, levest, vagy csak rászórhatjuk a salátánkra

Földimogyoró

Fehérjében és egészséges zsírokban is gazdag. Készíthetünk belőle vajat, fogyaszthatjuk magában, a salátákhoz, joghurtokhoz vagy zabkásához keverve. Mogyoróvajat még a turmixunkba is tehetünk

Csicseriborsó

A csicseriborsó fehérjében gazdag, illetve kiváló forrása a rostnak, a vasnak, a folátnak, a foszfornak, a káliumnak és a mangánnak is.

Hasonló jó tulajdonságai vannak a különböző baboknak, mint a vesebab, fekete bab és a többi babfajta

Mandula

A mandula a fehérje mellett tele van E-vitaminnal, magnéziummal és káliummal. Fokozza a jóllakottság érzését és segít csökkenteni a rossz koleszterinszintet

Kendermag

Noha nem annyira ismert, mint más magvak, valójában több fehérjét tartalmaz, mint a lenmag vagy a chiamag. Ráadásul jó Ómega-3 és Ómega-6 zsírsavforrás is, illetve kis mennyiségben tartalmaz magnéziumot, vasat, kalciumot, cinket és szelént is.

Quinoa

Nemcsak fehérjében, hanem egyéb tápanyagokban is gazdag, mint a magnézium, a vas, a rost és a mangán.

Levesekhez, salátákhoz és pörköltekhez bátran használhatjuk, de egytálételként és köretként is kiválóan megállja a helyét.

Fehérjében gazdag zöldségek

A sötét színű, leves zöldségek is tartalmaznak fehérjét, mint a káposzta vagy a spenót. Ugyanakkor a brokkoliban és a gombában is bőven van. Ezeket az alapanyagokat könnyű beépíteni az étrendünkbe. Brokkoliból lehet leves, bepanírozhatjuk, grillezhetjük, megsüthetjük, spenótból lehet főzelék, spenótos gnocchi és turmix is.

Vadrizs

A vadrizs körülbelül másfélszer annyi fehérjét tartalmaz, mint más hosszú szemű rizsfajták, beleértve a barna rizst és a basmatit. Ezen kívül a következő tápanyagok vannak benne: rost, mangán, magnézium, réz, foszfor és B-vitaminok.

Forrás