Nagy rajongója vagyok az egyszerűen elkészíthető ételeknek – így egy tál párolt zöldségnek is. Ideális egy rohanós munkanapon, mert minimális előkészítést igényel, ráadásul felhasználhatjuk a maradék zöldségeket a hűtőből. Nem kell megvárni míg felmelegszik a sütő, vagy felforr a víz, amiben majd megfőzzük őket. Egyszerű, ezért imádnivaló, mégis keveset használjuk.

A gőzölés, párolás nagyszerű módja a zöldségek elkészítésének. Csak fel kell tenni egy kis vizet forrni, és már hozhatjuk is a hűtőből a zöldségeket. A legjobb, ha alkalmazkodunk a szezonhoz, így télen

például sárgarépát, brokkolit, téli tököt vagy zöld leveles zöldségeket párolhatunk vízgőz fölött.

Nyáron isteni a párolt zöldségsaláta cukkiniből, csemegekukoricából, répából, borsóból, japán fehérrépából és babból.

Forrás: Shutterstock

A keményebb zöldségeket vágjuk vékony szeletekre, hogy hamarabb megpárolódjanak, ám a hüvelyesekkel és a lágyabb zöldségekkel nem kell annyit foglalkozni.

Sőt, nemcsak vízgőz fölött lehet megpárolni őket! Víz helyett használhatunk zöldség- vagy húsleves alaplevet.

Ha mégis vizet használunk, sót mindenképp szórjunk bele, de bármilyen fűszernövényt használhatunk ízesítésre, mint a rozmaring, a kakukkfű vagy a koriander.

Fontos továbbá, hogy először a kemény zöldségeket tegyük a tálba párolni, hiszen ezeknek több idő kell, mint a lágy vagy netán a leveles zöldségeknek, mint a brokkoli vagy a spenót. A pontos főzési idő a zöldségek méretétől függ, érdemes többször ellenőrizni egy késsel vagy villával.

Az így elkészült párolt zöldségeket még ízesíthetjük tahinivel, pirított magvakkal,

savanyú káposztával, más fűszerekkel vagy olívaolajjal, de reszelhetünk rá sajtot is. Tálalhatjuk rizzsel, buggyantot tojással, humusszal agy avokádóval, esetleg mindennel egyszerre. Így kerül az asztalra egy ízekben és tápanyagokban gazdag ebéd vagy vacsora.

Forrás