A reggelek a legtöbbünk számára annyira rohanósak, hogy egyszerűen nincs időnk reggelit készíteni. Ilyenkor jöhetnek szóba a gyorsan bekapható élelmiszerek, mint a müzli vagy a banán. De vajon jó ötlet éhgyomorra banánt enni?

A banán egy szuper kényelmi gyümölcs, bárhol és bármikor elérhető, gyorsan megehető. Tele van rostokkal, káliummal, magnéziummal, gazdag vasban, B- és B6-vitaminban is. Valójában jótékonyan hat az immunrendszerre, az izmokra, és még az energiaszintet is növelheti.

Forrás: Shutterstock

Ez utóbbi tulajdonságát tápanyagainak és a benne lévő cukornak köszönheti, amely azzal ad lendületet a testnek, hogy megemeli a vércukorszintet. Ám ez az energialöket néhány órán belül elhalványul, 

és még fáradtabbnak érezhetjük magunkat. 

Ráadásul a magas magnéziumtartalmú ételek éhgyomorra történő fogyasztása befolyásolhatja az anyagcserét, egyensúlyhiányt okozhat az emésztésben.

Ezért érdemes a banánt elsősorban nem éhgyomorra enni, illetve más összetevőkkel együtt fogyasztani, mint a zab, dió vagy mandula, esetleg más gyümölcsökkel és zöldségekkel, vagy gabonafélékkel.

Forrás