A pesztó a liguriai konyha jellegzetes specialitása. A zöld színű szósz bazsalikomból, olívaolajból, fokhagymából és parmezánból készül, általában fenyőmaggal ízesítik. Nemcsak egészséges, de nagyon finom is. A kérdés már csak az: hogyan építsük be a mindennapokba? A Pesto Guseo ad erre tippeket!

1. Indítsuk a napot tele energiával!

A reggeli tojárántottát mielőtt a serpenyőbe öntenénk, adjunk hozzá 1-2 teáskanál pesztót. Így süssük ki a rántottát! Egy merőben új ízélményben lehet részünk.

Friss zöldségekkel ideális napindító.

2. Tízórainál is szóba jöhet!

Készítsünk magunknak vagy a gyermekünknek egy finom sonkás-sajtos szendvicset, amibe a sonka és a sajt mellé belecsempészhetünk egy vékony réteg pesztós-majonézt is. 1:1 arányban keverjük össze a pesztót és a majonézt, így lesz igazán finom.

Forrás: Shutterstock

3. Ebédnél se hagyjuk ki!

Főzzük meg a kedvenc tésztánkat. A pesztóhoz tökéletes választás a szélesmetélt, de ha munkába is viszünk az ebédből, akkor praktikusabb a penne vagy a fusili.

A kész tésztára tegyünk a pesztóból 3-4 teáskanállal.

Ha túl sűrű a mártás, tehetünk bele 1-2 evőkanállal a főzőléből is. De akár fokhagymával is ízesíthetjük, ha kedvünk tartja.

4. Uszonnakor se feledkezzünk el róla!

Uzsonnára vegyünk elő egy mozzarellát és 5 szem koktélparadicsomot, vágjuk őket falatnyi darabokra és csöpögtessünk rá pár csepp pesztót. Egy szelet pirítóst is fogyaszthatunk mellé, ha nem diétázunk.

Vacsorára készítsünk pesztós csirkemellet a szeretteinknek,

imádni fognak érte, és nem is kell, hogy tudják, hogy milyen egyszerű volt. Vágjuk fel a csirkemellet kisebb darabokra, kenjük meg pesztóval és tekerjük be levelestésztába.

Süssük meg és tálaljuk friss salátával.

5. Nasinak is jó

Ha lefekvés előtt valamiért megéheznénk, akkor pár szál répát, zellerszárat, paprikát vékony csíkokra vágva mártogassuk a pesztóba. Húsimádók tehetik ezt virslivel is.