Zellerlevet inni manapság nagyon divatos az egészségtudatosan élők között, hiszen állítólag számos jótékony hatása van; ezt azonban a tudomány nem minden esetben támasztja alá. Fogyasszuk inkább egészben a zellert és máris sokat tettünk az egészségünk megóvása érdekében! – tanácsolja a Mindmegette.

Az elkötelezett zellerléivók úgy vélik, hogy a zeller – egyebek mellett – enyhíti az emésztési problémákat, a reflux tüneteit, jótékonyan hat különböző autoimmun betegségekben, javítja a pattanásos bőrt és a plusz kilók elleni harcban is hatékonyan bevethető. Ahhoz, hogy ezek a hatások valóban érvényesüljenek, a zellerlevet éhgyomorra kell fogyasztani. 

Aki kedveli a zeller ízét, nyugodtan megihat belőle egy-egy pohárral naponta, de csodát ne várjon tőle!Forrás: Shutterstock

Azonban tudományos bizonyítékok ezeket az állításokat nem támasztják alá: nem végeztek ilyen jellegű kísérleteket, a kevés kutatást, amit a témában megejtettek, sejtszinten vagy állatokkal végezték.
Ha mégis a zeller erejével szeretnénk gyógyulni, vagy erősíteni az immunrendszerünket, fogyasszuk inkább egészben zellert, a zellerlé ugyanis flavonokat tartalmaz, amelyek antioxidáns vegyületek. A flavonok megakadályozhatnak bizonyos reakciókat a szervezetünkben, amelyek gyulladáshoz vezetnek, és elméletileg csökkentik a krónikus betegségek kockázatát is. Pontosan azonban nem tudni, hogy a szervezet hogyan használja fel a flavonokat. Lehet, hogy környezeti és életmódbeli tényezők is befolyásolják azt, hogy az egyes emberek szervezete hogyan hasznosítja ezeket az anyagokat.

Aki a zeller erejével szeretne gyógyulni, vagy erősítené az immunrendszerét, fogyassza inkább egészben zellert!Forrás: Shutterstock

Ezzel szemben a zeller egészben fogyasztva bizonyítottan egészséges: antioxidánsokat, enzimeket és fitonutrienseket tartalmaz, rostdús. Természetes vízhajtóként is működik, segítve a szervezetet a méreganyagok kiürítésében és a puffadás csökkentésében. Kiváló gyulladásgátló és antibakteriális tulajdonságokkal is rendelkezik, és segíthet egyensúlyban tartani a vércukorszintet.
Attól, hogy nem tünteti el a pattanásokat és nem fogyaszt, a zellerlé még egészséges, hiszen nagyobb mennyiségben tartalmaz káliumot és K-vitamint, mint például a paradicsomlé vagy a sárgarépalé. Ráadásul a zöldség 94%-a víz, így ivása hidratál. Aki szereti a füves, sós ízt, nyugodtan megihat belőle egy-egy pohárral, de csodát ne várjon tőle.